„Булгартабак“ държи 65% от пазара на цигари у нас, а 20% е делът на редовно внесените чуждестранни цигари, сочи проучване на МБМД. 15 на сто от пазара е контрабанден. Това съобщи на пресконференция председателят на управителния съвет на Асоциацията на производителите и търговците на тютюн и тютюневи изделия Емил Димитров, цитиран от БТА.
От контрабанда на цигари с оборот за 200 млн. лева държавата губи годишно около 150 млн. лева от неплатени акцизи и данъци, каза Димитров. По думите му затварянето на безмитните магазини има благоприятен ефект върху пазара и количествата продадени легално цигари се увеличават.
Като основен фактор за избор на марка цигари пушачите посочват вкуса на цигарата – 62%. Цената остава на второ място по важност с 52%. Далеч зад тези фактори са поставени съдържанието на по-малко никотин и катрани, филтърът на цигарата и видът на самата опаковка. Лоялност към марката е регистрирана при 43% от пушачите.
Българските цигари поддържат добър имидж, сочи още изследването. Общо 75% от анкетираните пушачи са на мнение, че българските цигари не са по-лоши от вносните. Две трети от пушачите декларират, че ще предпочитат българските цигари пред вносните при равни цени, а 40% казват, че ще продължат да пушат български цигари, дори ако вносните са на по-ниски цени.
С най-висок пазарен дял са цигарите с марка "Виктори" – 22%. Марката е посочена от една трета (32%) от изследваните пушачи за най-престижна на българския пазар, а според 30% тя е най-качествената. На второ място по пазарен дял е гръцката марка цигари "Карелия" – 9%, а на трето място е GD с 8%.
Почти всеки втори българин (45%) е пушач, сочат данните. Делът на пушещите е по-висок сред мъжете и по-младите хора. Средният брой цигари, изпушвани от един пушач дневно, е 19.
Проучването е направено сред 4908 лица на възраст над 18 години в периода 2-20 октомври по поръчка на асоциацията.
Свързани компании: