IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Идеята за канал Варна-Русе ще струва около 4,5 млрд. лв.

Пари за проекта ще се търсят от европейските фондове

15:20 | 17.10.08 г.
Автор - снимка
Създател
Идеята за канал Варна-Русе ще струва около 4,5 млрд. лв.

Възродената идея за плавателен канал между градовете Варна и Русе ще струва около 4,5 млрд. лв., стана ясно при обсъждане на проекта от кметовете на общини във Варненския регион и областните управители на местата, през които би трябвало да преминава съоръжението.

От прокопаването на такъв канал би имало голяма икономическа полза, а и ще се намали времето за транспортирането на товарите,смята областният управител на Варна Христо Контров. Такъв план е бил изработван през 70-те години и е възможно той да бъде обновен.

Параметрите на канала трябва да са 33 м широчина на дъното, близо 5 м дълбочина и дължина 192 км, каза инж. Цоньо Михайлов, който е участвал в изготвянето на първоначалния проект. Според него първият замислен вариант е включвал в градовете Шумен и Разград да бъдат изградени междинни пристанища на канала.

В момента това, което маже да се предприеме по проекта, е да се търсят начини за финансиране чрез европейските фондове, в това бяха единодушни всички участници в срещата по темата. Те ще представят идеята си пред парламента, президента и Министерски съвет, за да намерят подкрепа при осъществяването на тази идея.

Според инж. Михайлов съоръжението би възвърнало инвестициите в него, ако се използват всичките му възможности за транспорт, водоснабдяване и напояване, тъй като новото трасе ще пренасочи товаропотоци от и към Близкия изток.

Един от заместник-кметовете на Варна - Свилен Крайчев, който отговаря за транспорта, обаче не споделя това мнение. Според него каналът няма да може да се конкурира с водната връзка Констанца-Черна вода, която свързва Дунав с Черно море през румънска територия и обслужва същия товаропоток. Другият аргумент против е, че кредиторите на българския проект ще искат бърза възвръщаемост на инвестициите си, което ще доведе до по-високи такси. Това няма да направи българското съоръжение по-предпочитано, допълни Крайчев. Според него по-добре е да се мисли в посока на удвояване капацитета на ж.п. линията Русе - Варна.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:44 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още