Разнообразието на дейностите и екипният характер на работата са най-често сочените предимства на работата в държавната администрация, а нивото на заплащане е най-неудовлетворителният аспект за служителите. Това сочат данните от проучвания, свързани с управлението на човешките ресурси в държавната администрация.
Според интервюираните факторите, които водят до стрес в работата, им е натовареността на работния процес и високото напрежение на работното място. Заедно с недостатъчното заплащане това са основните причини за напускане на структурите на държавната администрация.
Основните предимства, посочени от интервюираните, засягат естеството на самата работа. Служителите оценяват най-високо разнообразието, значимостта на изпълняваните от тях дейности и екипния характер на работата.
Като стимулиращи фактори са посочени материалните награди за добре свършена работа и допълнителните работни заплати. Мотивиращи фактори са и добрият микроклимат, възможностите за повишаване на квалификацията и професионалната подкрепа за развитие.
Повечето хора декларират висока или много висока удовлетвореност от работата, но основният демотивиращ фактор е заплащането.