IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Комисията за защита на потребителите започва проверки за намаленията

Инспекторите на контролния орган в цялата страна ще проверяват спазват ли търговците изискванията на Закона за защита на потребителите при обявяване на намаления

13:48 | 01.09.08 г.
Автор - снимка
Създател
Комисията за защита на потребителите започва проверки за намаленията

Комисията за защита на потребителите започва от днес национална кампания за проверки на търговските обекти, обявили намаления, съобщиха от комисията.

Инспекторите на контролния орган в цялата страна ще проверяват спазват ли търговците изискванията на Закона за защита на потребителите при обявяване на намаления. Едно от тези изисквания е върху етикета на всеки от артикулите, освен новата му цена, да присъства и старата, която да е зачертана. Целта е потребителят да може да се информира с колко е по-евтина след намалението интересуващата го стока.

Условие да бъде обявено намаление на дадена стока е също тя да е продавана в продължение поне на месец на старата й цена. Така се изключва възможността търговците да спекулират, като първо вдигнат, а след това свалят цените, за да привлекат допълнително клиенти.

Друго изискване при обявяване на намаление е на витрината на търговския обект да е посочен срокът, за който то е валидно. Този срок не може да е по-дълъг от месец и по-кратък от един работен ден. В случай че са намалени само отделни артикули или групи стоки, това също трябва да бъде съобщено на потребителя от витрината.

Освен това намалените стоки трябва да бъдат отделени от останалите в магазина на специално обозначени за тази цел места и потребителят да бъде информиран за това. Също така, ако има изрични условия, при които важи намалението, търговецът е задължен да уведоми своите клиенти за тях.

По-строгите изисквания към търговците при обявяването на съобщения за намаления бяха въведени с новия Закон за защита на потребителите. Търсената по-висока степен на защита на потребителите при тази търговска практика е обоснована с факта, че тя е основен подход за привличане на клиенти в търговския обект и произтичащата от него вероятност за нарушаване на техни права.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:34 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още