IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Няма опасност от спиране на евросредства за железниците

Водят се преговори за пускане на влак от Букурещ до Варна, засега обаче не се посочват срокове за предлагането на такава услуга

15:34 | 29.07.08 г.
Автор - снимка
Създател
Няма опасност от спиране на евросредства за железниците

Няма никаква опасност за спиране на средства от ЕС по проекти за развитие на българските железници, заяви изпълнителният директор на Изпълнителна агенция „Железопътна инфраструктура“ Симеон Ананиев, цитиран от БТА.

Той се включи в работата на заключителната конференция по проекта „Железопътна безопасност и оперативна съвместимост - практическо осъществяване на законодателството“.

България има документи по всички проекти, свързани с железниците - проектите са минали през орган за нотификация и имат сертификати за безопасност, точно каквито са изискванията на ЕК, посочи Ананиев.

Комисията започна сериозно наблюдение на железниците в страната, но това е редовна, а не наказателна
мярка и подобно наблюдение се прави на почти всички от страните от ЕС, допълни той.

Посоченият проект е в помощ на създаването на Европейска транспорта мрежа. ЕК желае да съживи железопътния сектор чрез премахване на техническите бариери и чрез правила за безопасност, посочи Ананиев.

Европа сега има над 20 различни системи за сигнализация и контрол на скоростта в железопътния транспорт, затова ЕК е взела решение за разгръщане на Европейска система за железопътна сигнализация (ERTMS), каза френският експерт Патрик Лукевич, главен координатор на проекта.

С въвеждането на системата капацитетът на железопътната инфраструктура ще се увеличи с около 20 на сто, ще се повиши и скоростта на движение на влаковете, каза Лукевич.

Българските железници имат техническа и оперативна съвместимост с инфраструктурата на другите европейски държави, посочи Ананиев. Въвеждаме европейската система постепенно, отсечката Пловдив-Свиленград вече отговоря на нейните изисквания, добави той. Ананиев каза, че се водят преговори за пускане на влак от Букурещ до Варна, но не се ангажира със срокове, в които такъв влак да започне да обслужва посочената линия.

Засега само държавната железница се очертава като превозвач на пътници, но за превози на товари може да има конкуренция, добави Ананиев. Фирмата „Газтрейд“ е подала документи за лиценз, а друга фирма, свързана със завода за вагони „Трансвагон“ АД - Бургас, също подготвя документация, каза той.

Експертът уточни, че решението дали тези дружества ще получат разрешително за работа ще бъде известно до месец. Австрийска фирма е проявила интерес за транзитен превоз на товарни композиции до Гърция, но след 2010 г. ще може да участва и в превоза на товара и във вътрешността на страната, отбеляза Ананиев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:47 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още