IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ръст от 11 на сто в потреблението на безалкохолни за полугодието

Общото потребление на напитки за полугодието се равнява на 794 млн. литра и е със 77 млн. литра повече от същия период на миналата година

11:29 | 21.07.08 г.
Автор - снимка
Създател
Ръст от 11 на сто в потреблението на безалкохолни за полугодието

През първото полугодие на 2008 г. потреблението на безалкохолни напитки е нараснало с 11%, съобщиха от Асоциация на производителите на безалкохолни напитки в България.

Общото потребление на напитки за полугодието се равнява на 794 млн. литра и е със 77 млн. литра повече от същия период на миналата година.

Потреблението на бутилирани води се е повишило с 13% (36 млн. литра). Консумацията на натурални минерални води е увеличена с 12%. Предлагането на води в обществения сектор в галони от 19,4 литра е повишено с 11%. Разрастването на тази дейност у нас нарежда страната ни на второ място по потребление на глава от населението сред страните на ЕС с 11 литра. За първото полугодие българските потребители са изпили общо 342 млн. литра бутилирани води. Цените на водите в края на периода са нараснали от 5 до 7% за различните разфасовки, което е в резултат основно на увеличението на транспортните разходи и на опаковките.

По-високи със 7% (20 млн. литра) са продажбите на газирани напитки. Търсенето на напитките тип “кола” е нараснало с 14%, а на напитките “лайт” - с 42%. Увеличението на продажбите в по-големи разфасовки е основната причина цените на газираните напитки в края на периода да се запазят на нивото от началото на година.

При негазираните напитки – с ниско плодово съдържание, пуншове, разтворими и разреждащи се, потреблението за първото полугодие е нараснало с 8%, като най-висок ръст от 11% се отчита при прахообразните напитки.

Повишено е търсенето на натурални плодови сокове и нектари с 20%. Това е с близо 8 млн. литра повече от предходната година и е формирано основно от продукти, произведени в България. Увеличава се предлагането на продукти в стъклени опаковки за еднократна и многократна употреба, както и на продукти в опаковки от ПЕТ асептично пълнени.

В групите на напитките “студен чай” и “енергийни & спортни” ръстът за полугодието е съответно 48% и 51%. Расте многообразието от видове продукти, разфасовки и опаковки. Напитките от тези две групи са с най-малък пазарен дял, но с най-голяма динамика в потреблението.

Резултатите от потреблението на безалкохолни напитки през първото полугодие дават основания да се направи оптимистична прогноза за 2008 г. Очакванията са потреблението на глава от населението да скочи от 217 литра през 2007 г. на 240 литра в края на 2008 г. или с 11%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:44 | 28.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още