За пореден месец новинарският сайт Dnes.bg, част от групата на Инвестор.БГ АД, е лидер в средното време, прекарано на сайт от категорията „Новини и информация“, показват данните на Nielsen Online за юни.
Средната продължителност на престоя на един читател е 5,3 минути спрямо 4,5-4,6 за останалите по-големи онлайн медии. Dnes.bg е лидер и по броя на импресиите измежду първите шест сайта в категорията.
Аудиторията на Dnes.bg, измерена чрез среден брой на уникалните браузъри на ден, нараства с 8,7 на сто на месечна база спрямо май до 51 156.
Dnes.bg успява да ангажира аудиторията си най-активно в сравнение с другите новинарски сайтове, наблюдавани от Nielsen, и това личи по значително по-високия брой на среднодневните импресии генерирани от потребителите на сайта. Един потребител на Dnes.bg „кликва” средно 6,1 пъти, докато този брой за Netinfo.bg и Dnevnik.bg е съответно 4,02 и 4,26.
Продължава и ръстът на уникалните браузъри за цялата група на Инвестор.БГ – с 0,66 на сто за юни спрямо май до близо 1,75 млн., става ясно още от данните. Пазарният дял на компанията от всички уникални браузъри в българското интернет пространство нараства до 41,31 на сто през юни, като за месец май той бе 41,24 на сто.
Сайтът Investor.bg продължава да бъде лидер в категорията „Бизнес и финанси“ - с най-много уникални браузъри, както и с най-лоялна аудитория. Средната честота на посещение на един потребител (уникален браузър) е 4,8 на месец, или над три пъти по-голяма от втория най-посещаван сайт в сегмента.
Значително увеличение на посещенията има при Gol.bg, който е най-облагодетелстваният спортен сайт от Европейското първенство по футбол сред наблюдаваните от Nielsen. Регистрираният растеж е от 31% спрямо май спрямо ръстове от максимум 10%-20% за конкурентните спортни медии.
Началото на лятото е увеличило и феновете на лайфстайл медията Tialoto.bg. За юни спрямо май сайтът увеличава потребителите си с 9,47% до 261 984 уникални браузъра за месец юни. Ръст бележи и каталогът Start.bg, възлизащ на 4,4 на сто до 58 346 уникални браузъра. За този период средната продължителност на посещенията на един потребител нараства на 3,9 минути от 3,2 минути през май.
Според обявените в сряда финансови резултати на Инвестор.БГ АД за шестмесечието компанията има 175% ръст на нетната печалба спрямо януари-юни 2007, като тя възлиза на 536 хил. лв. Приходите от продажби на услуги за периода са нараснали със 101 на сто до 1,23 млн. лв.
Свързани компании: