Българският пазар на хранителни добавки за 2007 г. възлиза на над 40 млн. евро, като ръстът спрямо предходната 2006 г. е 26,9%. Това съобщиха от производителя на такива продукти Валмарк, който, от своя страна, отчита 60% увеличение в продажбите си у нас за периода.
Обемът на пазара в съседна Румъния за миналата година пък достига 80 млн. евро, уточни за Investor.bg Десислава Райчинова, управител на българското подразделение на компанията.
Тя не се ангажира с прогноза за общите продажби на хранителни добавки у нас за тази година, но по думите й очакванията за представянето на Валмарк са за двуцифрен ръст. В момента компанията има дял от пазара, възлизащ на 12%.
На въпрос дали се предвиждат инвестиции за разкриване на производствени мощности в България от дружеството заявиха, че за момента нямат такива планове, тъй като заводът им в Чехия засега разполага с нужния капацитет.