Инвестициите на производителите на бира, които са членове на Съюза на пивоварите в България, за първата половина на годината възлизат на 70 млн. лв., спрямо 77 млн. лв. за цялата минала година, съобщиха представители на компаниите на пресконференция днес.
Най-голям дял от инвестициите за тази година е реализирало „Карлсберг България“ АД - 37 млн. лв. Следва го „Загорка“ АД с 19,1 млн. лв., трети са от „Каменица“ АД с 9,5 млн. лв. Инвестициите са насочени основно към обновяване на производствата и маркетинг.
Пивоварите отчитат сериозен ръст на износа на българска бира, като основно се изнася за съседни държави, но и за такива, в които има много български емигранти – Испания, Португалия и САЩ.
За годината до 30 юни най-голям дял в производството на бира у нас има „Загорка“ - 1 710 053 хектолитра. На второ място е „Каменица“ с 1 542 362 хектолитра, а на трето - „Карлсберг България“ АД с 1 459 542 хектолитра. Следват „Болярка“ АД с 533 619 хектолитра и „Ломско пиво“ със 123 951 хектолитра.
Повишението на цената на бирата вече е факт и е значително по-ниско от нивото на инфлацията, като поскъпването в бъдеще ще бъде свързано само с поскъпването на суровините и материалите, казаха от съюза.
Около 70% от бирата у нас се продава в магазините, а останалата част - в заведенията. Делът на продаваната бира в пластмасови опаковки започва да намалява.
На пресконференцията днес беше подписан Меморандум за сътрудничество между Съюза на пивоварите в България и Асоциацията на радио и телевизионните оператори (АБРО) с цел да се подпомага взаимодействието и координацията между двете страни за утвърждаване на принципите за саморегулация и развиване на правилата и принципите на Кодекса за отговорна търговска комуникация и етични стандарти на Съюза на пивоварите.