Общо 56% от активното градско население на възраст между 15 и 55 години притежава компютър вкъщи. 65% от всички домашни интернет потребители пък могат да бъдат определени като активни потребители на световната мрежа, т.е. влизат и използват интернет всеки ден. Това показва проучване на интернет пазара, направено от „Маркет Тест“ по поръчка на БТК през май тази година.
Все по-често домакинствата купуват втори домашен компютър и в момента такъв имат близо 9% от населението в големите градове. Увеличава се и броят на ползвателите на интернет връзката вкъщи.
Изследването сочи още, че във всяко "интернет" домакинство с повече от един член поне двама са интернет потребители. Мрежата най-често се използва за електронна поща, търсене на информация или обмен на кратки съобщения (чат).
LAN връзките все още съвкупно държат 56% от пазара на домашния интернет, следвани от интернета през кабелна телевизия (20%) и БТК ADSL (18%).
Средната цена, която клиентите плащат месечно за домашен интернет, не се е променила за една година – от април миналата година досега тя остава 22 лева (с ДДС), въпреки че предлаганите скорости са се увеличили.