Затворена поради непроходимост от опасни дупки в продължение на 30 години пътна отсечка между пловдивските села Труд и Строево беше обновена по уникална за България технология и пусната в експлоатация днес.
Дължината й е само 3,5 км, но съкращава с близо 10 км пътя от Пловдив до Панагюрище. Ремонтът е изпълнен само за два месеца. Проектът е на Областно пътно управление Пловдив, а стойността на ремонта е 2,2 млн. лева.
Ремонтът е извършен по метода на студеното рециклиране с техника на германската компания за пътно-строителни машини „Вирген“. Машината върви по самия път и копае на дълбочина до 50 см в асфалта и чакъла, смесва ги, после се добавя битум и вода. Всичко това се полага като готово пътно платно, обясни Петър Петров, изпълнителен директор на главния изпълнител на обекта – софийската фирма Атлас Балкан ООД.
След това върху тази настилка минават само един валяк и грейдер. В зависимост от категорията на пътя – ако е четвъртокласен или горски път, това остава като окончателно покритие с гаранция над 5 години.
Ако пътят е третокласен или второкласен, се слагат допълнителни асфалтови покрития.
Първият обект в България, построен по тази технология, е отсечката Божурище-Делян. Пътят е завършен в края на миналата година.