IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нова интернет страница ще информира за ползването на телефон 112 в ЕС

Страницата ще информира гражданите как ще действа единният номер на територията на държавите-членки по време на лятната почивка

14:16 | 03.06.08 г.
Автор - снимка
Създател
Нова интернет страница ще информира за ползването на телефон 112 в ЕС

Европейската комисия пусна днес нова интернет страница – ec.europa.eu/112, на която могат да се намерят указания как да се използва единния номер за спешни повиквания 112 и какво може да се очаква от тази услуга, особено по време на пътуване из ЕС, съобщиха от комисията.

На интернет страницата е показано колко бързо функционира номер 112 във всяка държава-членка — колко бързо се отговаря на повикванията и на какви езици.

„Тъй като спешното повикване на 112 вече е възможно във всички страни от ЕС с изключение на една от тях, аз приканвам държавите-членки да подобрят обществената осведоменост за номер 112, както и ефективността на тази услуга“, заяви еврокомисарят по телекомуникациите Вивиан Рединг.

Тя добавя, че разчита на бързи действия от страна на българските власти, за да направят най-после номер 112 действащ на територията на цялата страна.

През февруари Европейската комисия поиска от националните власти да подобрят обществената осведоменост за номер 112, след като проучване на общественото мнение показа, че само 22% от гражданите на ЕС знаят, че могат навсякъде в Европа при необходимост да се обадят на номер 112.

Новата интернет страница ще информира гражданите как ще действа единният номер на територията на държавите-членки по време на лятната почивка.

Най-бързо се отговаря на повикванията на 112 в Чехия, Испания и Великобритания - поне на 97% от повикванията в тези страни на номер 112 се отговаря в рамките на 20 секунди, а поне на 71% от повикванията се отговаря в рамките на 10 секунди в Холандия и Финландия.

17 страни са докладвали за своите възможности за отговор на повиквания на номер 112 на чужди езици от ЕС: центровете за спешни повиквания на номер 112 могат да отговарят на повиквания на английски език в 16 страни (Австрия, България, Чехия, Дания, Германия, Естония, Финландия, Франция, Унгария, Гърция, Литва, Малта, Холандия, Словения, Испания и Швеция); центровете в 7 страни (България, Германия, Естония, Испания, Литва, Унгария и Словения) могат да отговарят на езика на съседна държава-членка; редица страни имат специални мерки и договорености, даващи възможност на центровете да отговарят на други чужди езици, като например пренасочване на разговора до други центрове с компетентен дежурен персонал (Чехия, Гърция, Словения и Испания) или към служби за преводи (Финландия, Франция, Холандия, Испания, Швеция и Обединеното Кралство).

В 4 страни се излъчват телевизионни програми за популяризиране на номер 112 (Кипър, Чехия, Латвия и Швеция); други полезни начини за подобряване на осведомеността включват крайпътни надписи (в Австрия и Унгария), листовки в пунктовете за плащане на пътни такси (в Испания) и изпращане на текстови съобщения (SMS) на ползващите роуминг притежатели на мобилни телефони (Унгария).

На интернет страницата за номер 112 са отбелязани и съществуващите слабости, като например това, че възможността за повикване на номер 112 все още не е изцяло осигурена в България, като по въпроса има продължаваща и в момента процедура за нарушение. Съгласно получената информация повикването на телефон 112 е вече възможно в областта на София, но тази услуга все още не е достъпна от цялата територия на страната.

Не може да се установи местонахождението на обадилия се човек при обаждане на номер 112 от мобилен телефон в 6 страни (Италия, Литва, Холандия, Полша, Румъния и Словакия), които са предмет на процедура за нарушение от страна на ЕС.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:02 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още