IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Новият акциз и контрабандният внос удариха продажбите на Булгартабак

Дружествата на Булгартабак са продали с 14,5 на сто по-малко цигари в сравнение с първото тримесечие на 2007

10:41 | 05.05.08 г.
Новият акциз и контрабандният внос удариха продажбите на Булгартабак

Дружествата от структурата на Булгартабак Холдинг през първото тримесечие на годината са реализирали 2 752 тона цигари, което е с 14,5 на сто по-малко в сравнение с продадените 3 218 тона цигари през първото тримесечие на миналата година.

Според отчетите на Булгартабак причината за спада в продажбите на тютюневите дружества от неговата структура, е въвеждането на новия акциз за 2008 г. и регистрацията и продажбата на нови, по-високи цени на дребно основно на българските марки цигари.

Същевременно на пазара съществуват достатъчно количества конкурентни марки при ценови нива от 2007 г., които се предлагат на пазара през цялото първо тримесечие, като основният конкурент на Булгартабак – “ВАТ” предлага марката “Viceroy” на по-конкурентни цени.

Като друга причина се посочва нерегламентираният внос на цигари без бандерол и такива с чужд бандерол, които свободно се продават не само в пограничните райони, но и в големите градове.

Спад в продажбите има на почти всички асортименти на българските цигари, които се предлагат на нови, по-високи цени. Най-голямо е отстъплението от „Средец” и „GD”, като заместването им става най-често с други български или чужди марки с цена около и под 2 лв.

Тази тенденция на избор на марка от пушачите, водени от цената ще продължи и през месец април до изчерпване на количествата цигари на цени от 2007 г.

За тримесечието неконсолидираните приходи от продажби на Булгартабак отчетоха спад от 27 на сто до 4,27 млн. лв., а печалбата на тютюневия холдинг спадна до 1,7 млн. лв. от 2,55 млн. лв. преди година.

Фабриката в Благоевград отчете неконсолидирана загуба на стойност 6,344 млн. лв. при печалба от 7 млн. лв. към края на март 2007 г. Продажбите на продукция на Благоевград БТ в стойностно отношение спаднаха с 41 на сто до 22 млн. лв.

Планираните продажби на вътрешен пазар от Благоевград БТ по бизнес-програмата на дружеството са 847 млн. къса цигари, а са изпълнени 532 млн. къса. Планираната стойност на приходи от продажби на цигари за вътрешен пазар е 15,182 млн .лв., а реално са отчетени 7,409 млн. лв.
 

Свързани компании:

Булгартабак - холдинг АД(BTH)

Благоевград-БТ АД(55B)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:03 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още