IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Дават 4,6 млн. лв. за реконструкция и строеж на трамвайни пътища в София

Предвижда се в кв. "Дружба 2" да бъде доизграден съществуващият трамваен път и да се направи връзка с линията на трамвай номер 20

17:20 | 21.04.08 г.
Автор - снимка
Създател
Дават 4,6 млн. лв. за реконструкция и строеж на трамвайни пътища в София

С 3,6 млн лв. от Специализирания общински приватизационен фонд (СОПФ) ще бъде доизградено трамвайното трасе в кв. "Дружба 2" до бул. "Цариградско шосе", а с 1 млн. лева от СОПФ ще бъде направена реконструкция на релсовия път по бул. "Царица Йоана" от бул. "Вардар" до тунел "Люлин". Това предложение ще гласуват в четвъртък общинските съветници от Столичния общински съвет.

Предложението предвижда в кв. "Дружба 2" да бъде доизграден съществуващият трамваен път и да се направи връзка с линията на трамвай номер 20. Общата дължина на трасето е 2,450 км. Обръщалото на трамвайните мотриси ще е до бул. "Цариградско шосе". По голяма част от проектираното трасе вече има изграден релсов път от преди повече от 20 години. При доизграждането на новия релсов път ще бъдат направени и прелези на бул. "Копенхаген" и ул. "Обиколна" и на бул. "Проф. Цв. Лазаров" и бул. "Мюнхен".

Реконструкцията на трамвайния релсов път по бул. "Царица Йоана" в участъка от бул. "Вардар" до източната част на тунел "Люлин" е наложителна поради сигналите на СДП-КАТ и районната администрация, че мястото е конфликтно и там често стават произшествия.

При ремонтът на линията се предвижда съществуващото от 1989 г. обособено трасе тип "жп профил с релси" да бъде изменено в участък от 0,55 км, тъй като в момента трасето ограничава платната за движение на автомобили до две, а при кръстовището с бул. "Вардар" те стават четири. Предвижда се замяната на сегашния трамваен път със стоманенобетонни плочи с улейни релси.

При полагането им ще се монтират шумо- и виброизолационни елементи, които трябва да намалят шума с минимум три децибела в сравнение с досега използваната конструкция. Ще се подменят и контактната мрежа и съществуващите стълбове с корозирала повърхност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:34 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още