IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Железниците целят да намалят времето за път от София до Бургас с 1 час

Около 314 млн. лв. трябват за модернизация, ремонт и изграждане на нов железен път и съоръжения за 2008

17:12 | 21.04.08 г.
Автор - снимка
Създател
Железниците целят да намалят времето за път от София до Бургас с 1 час

Сред целите на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за 2008 г. е да намали времето за пътуване от София до Бургас през Пловдив с един час. Това обяви генералният директор на компанията Антон Гинев, цитиран от БТА, по време на семинар за журналисти.

Желанието на ръководството на НКЖИ е чрез мащабни инвестиции в ремонт и изграждане на жп-инфраструктура освен да се подобри безопасността на движението на влаковете, да се намали и времето за пътуване между две точки, поясниха ръководителите на компанията. Това според тях ще стане чрез намаляване на участъците с ограничение на скоростта, които са с обща дължина 178,1 км.

Около 314 млн. лв. ще бъдат необходими за модернизация, ремонт и изграждане на нов железен път и съоръжения според разчетите на НКЖИ за 2008 година. Инвестициите са насочени в три основни посоки - железен път, енергетика и телекомуникации.

По договор с държавата от бюджета за 2008 г. са осигурени 120 млн. лв. От тях 88 млн. лв. са капиталов трансфер и 32 млн. лв. ще бъдат използвани за текущо поддържане и експлоатация. Предстои ремонтирането на близо 200 км железен път. С приоритет ще бъдат отсечките София-Пловдив-Стара Загора-Бургас и София-Владая-Перник. Ще се осъществи механизирано подновяване на 64 км от жп-мрежата на страната.

Само за поделение "Железен път и съоръжения" средствата, осигурени чрез капиталовия трансфер от държавния бюджет за 2008 г., са 38,5 млн. лв., като се очаква и допълнително финансиране.

До септември НКЖИ ще изгради системи за телеуправление SCADA, първоначално в тягови подстанции Симитли и Генерал Тодоров, с идея това да стане в цялата страна, съобщи Стоян Стоянов, директор на поделение "Енергетика" в компанията.

С внедряването на телеуправление ще може персоналът във всяка тягова подстанция (ТПС) да бъде съкратен с 5 човека. За проектиране и изграждане на системата в Симитли и Генерал Тодоров ще бъдат изразходвани над 1 млн. лева.

След изграждането на ТПС Алтимировци и след модернизацията на ТПС Волуяк ще се постигне цялостното телеуправление от София до сръбската граница, каза Стоянов.

Компанията планира още изграждане на система за дистанционно отчитане на консумираната електроенергия в електрическия тягов подвижен състав, както и на енергията високо, средно и ниско
напрежение.

НКЖИ е в очакване да получи лиценз за разпределение на електроенергия. Компанията е във финална подготовка на документацията за неговото получаване. Изготвя се бизнес план, в който ще бъдат определени и цените на услугата.

С право на продажба на електрическа енергия в момента е дъщерното дружество на НКЖИ - "Трен". Електрифицираните железопътни линии в момента са общо 2860 км, като 1275 км от тези линии са с над 30-годишна възраст на релсите. Между 20- и 30-годишни са 1073 км от железния път и едва 158 км са релсите, изграждани през последните десет години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:59 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още