След признаването на независимостта на Косово досега нямаме никакви проблеми с преминаването на камионите ни през Сърбия, казаха за Investor.bg от ръководството на най-големия наш превозвач за международни автомобилни превози СОМАТ (собственост на групата „Вили Бец”). Проблеми не са имали и другите наши тежкотоварни превозвачи на дълги разстояния. От СОМАТ посочиха, че не очакват и в бъдеще българските фирми за превози да имат проблеми, най-вече защото от този трафик Сърбия печели.
Освен това в Сърбия знаят, че българските превозвачи имат и алтернативен вариант за преминаване към Европа - през Румъния. И ако например пътните такси в Сърбия се вдигнат прекомерно, ще бъде по-изгодно да се минава през Румъния, независимо че пътят е по-дълъг, казаха от компанията.
При превозите от България за ЕС пътят през Сърбия е най-пряк за страните от Южна Европа, а за Северна и Централна Европа е по-удобно да се преминава през Румъния, поясниха превозвачи. По желание на клиента камионите с товарите му могат да преминават и по-дългия маршрут между две „точки” в Европа, за което се заплаща допълнително.
През тази година ръстът на международните автомобилни превози с камиони в Европа като цяло ще е по-малък от този през предходните няколко години и за повечето фирми от бранша ще е в рамките до няколко процента, а немалко фирми едва ще достигнат обема на превозите и на приходите си от 2007 г., прогнозираха за Investor.bg от СОМАТ. Причината е забавянето на икономическия ръст на ЕС вследствие на кризата в САЩ. В тази връзка превозвачи посочиха, че по всяка вероятност инвестициите им през настоящата година ще са по-малки в сравнение с миналата.