IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Български кораб ще се бори с нефтените разливи в Черноморския басейн

В случай на инцидент плавателният съд ще получава дневна такса за почистване, както и за разтоварване на нефт

16:50 | 02.04.08 г.
Автор - снимка
Създател
Български кораб ще се бори с нефтените разливи в Черноморския басейн

Европейската агенция за морска безопасност (EMSA) търси кораб, който да почиства в случай на инцидент нефтени разливи в Черно море. „Нямаме нито един кораб в Черно море за разлика от всички останали европейски райони. Целта ни е тази година да сключим договор за един кораб, на стойност 3,5 млн. евро”, каза на форум във Варна изпълнителният директор на организацията Вилем де Раутер и посочи условията, на които трябва да отговарят участниците в търга.

Според плановете на EMSA до края на годината ще има договор с български корабособственик за борба с нефтени разливи в Черно море. Тъй като агенцията няма ресурс за изграждане и поддържане на собствена флота, се търсят партньори в частния сектор с подходящи за целта плавателни съдове, които да се отзовават в случай на нефтен разлив.

Основната задача на българския кораб ще бъде да предпазва бреговите линии на страните-членки на ЕС. В случай на инцидент плавателният съд ще получава дневна такса за почистване, както и за разтоварване на нефт.

До 29 април желаещите да се включат в търга корабособственици трябва да заявят своя интерес. Ако няма участници или офертите им не са приемливи, министърът на транспорта Петър Мутафчиев поясни, че ще се проведе втори търг.

Предложението на агенцията е за сключване на тригодишни договори с възможност за преподписване в следващите три.

Изискването към участниците е търговската им дейност да е в Западното Черноморие, тъй като ще се обезпечава предимно този район. Корабособственикът трябва да посочи искане за такса за времето, в който корабът ще е в режим на готовност за помощ и какви ще са дневните такси при включването му в операции.

Същевременно той ще може да изпълнява своята търговска дейност, но при нужда ще бъде задължен да се отзове веднага. Изискването е да е възможно до 24 часа превръщането му в съд да събиране на нефтени разливи. Осигуряването на допълнителното оборудване за целта ще е за сметка на EMSA.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:25 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още