След близо 6-месечни преговори осемте компании Инвестор.БГ, Нет Инфо.БГ, Икономедиа, Mail.bg, Уеб Медия Груп, Синера, Дарик и Санома Блясък България подписаха днес договор с Nielsen Online за измерване на интернет аудиторията в България.
С тази стъпка, която е свързана с инвестирането на значителни средства, основните играчи в сектора целят постигането на максимална прозрачност при измерванията и при установяването на най-ефективните практики за реклама в интернет.
В платформата на Nielsen Online всеки сайт ще бъде категоризиран, ще се прави и пълен демографски профил на аудиторията, което ще даде възможност на рекламодателите и техните агенции да планират своите бюджети по-ефективно, а за участниците на пазара ще се отговори на въпроса „Кой кой е в интернет?“.
Метриката на Nielsen Online ще дава пълна картина за посещаемостта на водещите сайтове в българския интернет. Информацията ще е полезна за всички рекламодатели, рекламни агенции, както и за специалисти и анализатори.
Nielsen Online е една от водещите компании в измерването на онлайн рейтингите в САЩ и е изключително добре позиционирана в Западна Европа. Сключвайки договор с осемте български интернет-компании, международната агенция стъпва за първи път на източноевропейски пазар.
Днешното подписване на договор за обща метрика при отчитането на рейтингите ще обхване основната част от българския интернет-трафик, като по този начин всички рекламни агенции и рекламодатели могат да разчитат на пълна яснота по отношение на решаващите данни за посещаемост на най-големите сайтове.
Първите официални резултати от измерването ще са готови в началото на март.
Някои анализатори твърдят, че обединението на компаниите около обща метрика може да доведе и до сформирането на асоциация на интернет-компаниите, която да работи по-продуктивно за интернет-пазара.
Свързани компании: