IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Глобален лидер ще мери интернет пазара у нас

След близо 6-месечни преговори осемте най-големи интернет компании подписаха договор за използване на обща метрична система

17:02 | 20.02.08 г.
Автор - снимка
Създател
Глобален лидер ще мери интернет пазара у нас

След близо 6-месечни преговори осемте компании Инвестор.БГ, Нет Инфо.БГ, Икономедиа, Mail.bg, Уеб Медия Груп, Синера, Дарик и Санома Блясък България подписаха днес договор с Nielsen Online за измерване на интернет аудиторията в България.

С тази стъпка, която е свързана с инвестирането на значителни средства, основните играчи в сектора целят постигането на максимална прозрачност при измерванията и при установяването на най-ефективните практики за реклама в интернет.

В платформата на Nielsen Online всеки сайт ще бъде категоризиран, ще се прави и пълен демографски профил на аудиторията, което ще даде възможност на рекламодателите и техните агенции да планират своите бюджети по-ефективно, а за участниците на пазара ще се отговори на въпроса „Кой кой е в интернет?“.

Метриката на Nielsen Online ще дава пълна картина за посещаемостта на водещите сайтове в българския интернет. Информацията ще е полезна за всички рекламодатели, рекламни агенции, както и за специалисти и анализатори.

Nielsen Online е една от водещите компании в измерването на онлайн рейтингите в САЩ и е изключително добре позиционирана в Западна Европа. Сключвайки договор с осемте български интернет-компании, международната агенция стъпва за първи път на източноевропейски пазар.

Днешното подписване на договор за обща метрика при отчитането на рейтингите ще обхване основната част от българския интернет-трафик, като по този начин всички рекламни агенции и рекламодатели могат да разчитат на пълна яснота по отношение на решаващите данни за посещаемост на най-големите сайтове.

Първите официални резултати от измерването ще са готови в началото на март.

Някои анализатори твърдят, че обединението на компаниите около обща метрика може да доведе и до сформирането на асоциация на интернет-компаниите, която да работи по-продуктивно за интернет-пазара.

Свързани компании:

Уеб Медия Груп АД(WMG)

Инвестор.БГ АД(IBG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:34 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още