IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Лизинговите услуги все още са непопулярни сред бизнеса

Най-търсените лизингови активи сред бизнес потребителите са леките автомобили, показва проучване

13:24 | 12.02.08 г.
Автор - снимка
Създател
Лизинговите услуги все още са непопулярни сред бизнеса

Пазарът на лизингови услуги е нов и се развива динамично, но все още не е много популярен сред бизнеса, показва проучване на GfK Bulgaria. Проведено през месец декември 2007 г., проучването обхваща компании и търговци на автомобили, строителна и транспортна техника, машини и съоръжения в градовете София, Пловдив и Варна.

Според изследването бизнес отношенията с лизингови компании не са концентрирани в няколко фирми от бранша, а се наблюдава голям избор и използване на различни компании, предлагащи лизингови решения. Някои от лизинговите компании имат сравнително висока популярност, която може да се сравни с познатостта на някои банки. Това се дължи на факта, че лизинговите услуги започват да се възприемат от фирмите като удобни и търсени бизнес решения.

Леките автомобили са най-търсеният лизингов актив сред бизнес потребителите. Повече от половината договори с лизингови компании са сключени за закупуването на лек автомобил (57,8%). Освен това фирмите търсят на лизинг товарни автомобили (13,9%) и индустриално оборудване (12,1%).

Връзката между лизинговата компания и обслужващата банка е определяща за финансовите решения на фирмите. Най-много договори за лизинг участниците в проучването са сключили през обслужващата ги банка (35,3%). Доставчиците на активи осъществяват една четвърт от връзките с лизинговите компании (26,0%). Според специалисти този начин на комуникация между клиента и лизинговата компания предстои да се развива, тъй като подобен вид отношения са удобни и за двете страни. Други 26,0% от изследваните компании и търговци осъществяват директен контакт с лизинговата компания. Половината от изследваните фирми и търговци заявяват, че биха сключили договор за лизинг с лизинговата компания на тяхната основна банка.

Основната полза, която прави лизинга предпочитан начин за финансиране в бизнес сектора, е възможността за разширяване на бизнеса в кратки срокове (76,4%). На второ място респондентите оценяват високо гъвкавите схеми и процедури по договаряне, които предоставят лизинговите компании. Също така за бизнеса е важно да планира оптимално разходите си, което гъвкавите лизингови схеми на разплащане могат да осигурят.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:43 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още