IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Половината интернет потребители у нас следят информационни сайтове

Влиянието на интернет като информационна среда се изравнява с това на пресата, сред най-посещаваните сайтове е Dnes.bg

14:19 | 25.01.08 г.
Половината интернет потребители у нас следят информационни сайтове
Общо 51% от интернет потребителите у нас следят информационни сайтове, сочи национално представително изследване на MBMD. Сред най-посещаваните от тях е и сайтът от портфолиото на Инвестор.БГ АД Dnes.bg, сочат данните.

„Почти няма разлика между половете, като 52% от жените, потребители на интернет, и 50% от мъжете четат информационни сайтове“, коментира на пресконференция днес социодемографския профил на тези потребители директорът на социологическата агенция Мира Янова.

От гледна точка на възрастта прави впечатление, че при всички групи между 17 и 60 години над 50 на сто от потребителите четат информационни сайтове. Общо 64% от потребителите с висше образование следят информационни сайтове, а от тези със средно – 48 на сто. В столицата 58% от интернет потребителите посещават информационни сайтове, в областните градове – 51%, в по-малките градове – 59%, а в селата – 25%.

Като цяло ползването на интернет в страната нараства със стабилни темпове, като към края на миналата година 34% от анкетираните ползват интернет. Ръстът е значителен спрямо 2000 г., когато този дял е бил около 12%, посочи Янова.

Общо 25 на сто от респондентите ползват интернет вкъщи, 10 на сто – в офиса, 4 на сто - при приятели, а 3 на сто - в клуб, сочат данните. Сред потребителите на интернет 68% от тях го ползват всеки ден, 20% - два-три пъти в седмицата, 6% - един път седмично, и 6% - по-рядко.

Най-голям е делът на интернет потребителите в групата на възраст между 14 и 17 години – 62%. Сред хората между 18 и 29 години 59 на сто ползват интернет, сред тези между 30 и 39 години – 46%, между 40 и 49 – 35%, между 50 и 59 – 21%, а над 60 години – 11 на сто.

„Влиянието на интернет като информационна среда се изравнява с това на пресата. Изводите се налагат от факта, че дяловете на хората на средна активна възраст, които ползват интернет, и на тези, които четат всекидневници, са почти еднакви, а именно там е битката, защото те се интересуват най-много от новини“, коментира Янова. Същевременно се увеличава делът на хората, които не четат ежедневници. През 1992 г. техният дял е бил 20%, а към декември миналата година 46,6% от респондентите са отговорили, че в рамките на седмица не прочитат нито един всекидневник, а в рамките на месец 41,2% не са чели ежедневник.

Ежедневно читателите се интересуват от информация от различен тип. Най-предпочитани са новини за цени, заплати, пенсии и жизнен стандарт, като 17% от анкетираните са избрали този отговор на въпроса какви материали искат да четат ежедневно. Същият е делът и на тези, които се интересуват от информация за политическия живот у нас. По 15% събират международните и регионалните новини. 14 на сто от анкетираните искат да четат икономически новини, също толкова се интересуват от спорт, както и от развлекателни материали като кръстословици, хороскопи и игри.

Изследването е проведено през декември 2007 г. сред 2008 души на възраст над 14 години. Проведено е пряко стандартизирано интервю с отворени отговори по домовете на респондентите.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:20 | 28.08.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още