IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Последни промени за магистрала „Тракия“, няма да има държавна помощ

Подписваме второ допълнително споразумение към концесионния договор, с което ще изпълним препоръките на Евростат

13:18 | 20.12.07 г.
Автор - снимка
Създател
Последни промени за магистрала „Тракия“, няма да има държавна помощ
Министерски съвет (МС) реши на днешното си заседание да упълномощи министъра на регионалното развитие и благоустройството да подпише споразумение към концесионния договор за строежа на автомагастирала Тракия. С влизането в сила на това споразумение ще се счита за окончателно сключено споразумението за концесията.

Първото допълнително споразумение с ръководството на българо-португалския консорциум Автомагистрали Тракия беше подписано от министър Асен Гагаузов в края на април тази година.

С настоящото второ допълнително споразумение, което предстои да бъде подписано много скоро, ще се изпълни препоръката на Евростат за разпределение на рисковете между страните по договора и ще се осигури по-голяма правна сигурност на държавата.

Освен това с вече подписаното първо допълнително споразумение концесионерът се ангажира да поеме изцяло строителния риск за изграждането и ремонта на обекта със съответното качество, срокове и безопасност.

Концесионерът поема ангажимента по гаранциите за поддръжка на изградените съоръжения съобразно посочените стандарти за обектите.

Първоначално договорената цена за строителство и рехабилитация на републиканския път Калотина – Софийски околовръстен път - Оризово – Стара Загора - Ямбол – Карнобат - Бургас остава непроменена.

От договора изцяло отпадат клаузите, предвиждащи държавна гаранция под каквато и да е форма.

Догодина би трябвало да започне строителството на трите участъка в отсечката на магистралата от Стара Загора до Карнобат, възможно е и в рамките на същата година концесионерът да възложи изпълнението и на Северната дъга на Околовръстния път и на София – Калотина.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:44 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още