IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Близо една четвърт достига текучеството на персонал в българските фирми

За 70% от работодателите приемането на България в Европейския съюз (ЕС) е влошило възможностите за привличане и задържане на служители

10:21 | 12.11.07 г.
Близо една четвърт достига текучеството на персонал в българските фирми

На 24,4% възлиза средното текучество в българските фирми за последните 12 месеца според анкета, проведена между 377 работодатели в Rabota.bg. За 45% от гласувалите текучеството е между 5 и 10% от общия брой служители на съответните компании.

С цел осигуряването на динамичност на компанията се приема за здравословно наличието на малък процент текучество. Според някои изследвания приемливото равнище на текучество обикновено е в рамките до 5%. Според други то може да е до 10%, но в зависимост от отрасъла се допуска и по-висока степен, като това е валидно за заведенията за бързо хранене, търговските вериги и други.

Текучеството показва дела на напусналите за последните 12 месеца спрямо общия брой на служителите в компанията.

С 40% или по-висок процент текучество са 38% от работодателите, гласували в анкетата на Rabota.bg.

 

% Текучество % от гласувалите Принос в средната стойност на текучеството
5% 28% 1,40%
10% 17% 1,70%
20% 17% 3,40%
40% 18% 7,20%
50% 13% 6,50%
60% 7% 4,20%
Средно текучество
24,40%

 

Друга анкета в сайта за търсене на работа показва, че за 70% от работодателите приемането на България в Европейския съюз е влошило възможностите за привличане и задържане на служители. 53% от гласувалите определят тези възможности за силно влошени. Според едва 9% служители се намират по-лесно, а 21% не са усетили специален ефект от приемането ни в ЕС.

 

 

Свързани компании:

Инвестор.БГ АД(IBG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:29 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още