IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Пет пъти повече чакат превозвачите по външните граници на ЕС

Нарастването е спрямо 2003 г.; час нерегламентиран престой струвал на превозвачите общо 26 хил. евро

13:30 | 02.11.07 г.
Автор - снимка
Създател
Пет пъти повече чакат превозвачите по външните граници на ЕС

Един от основните проблеми на международните тежкотоварни превозвачи в момента е дългото чакане при преминаването през границите от една страна в друга, особено при страните от ЕС. Това стана ясно на 12-то съвещание на Генералната асамблея на Съюза на асоциациите за международни превози в региона на Черноморското икономическо сътрудничество (ЧИС).

Страните от ЧИС са 12, между които, освен България, са Гърция, Румъния, Русия, Украйна, Турция, Сърбия и други.

Организациите на превозвачите от ЧИС са сериозно обезпокоени от значителните затруднения при преминаване на външните граници на ЕС, стана ясно от данните, изнесени от генералния секретар на Международния съюз по автомобилен транспорт Мартен Марми.

Времето за чакане по границите по данни на асоциациите се е увеличило от 2003 насам 5 пъти, докато времето за чакане на вътрешните граници на страните от ЧИС е нараснало само с 5 на сто.

Средното време за преминаване през границите на страни от ЕС е около 5 часа, докато между страните от организацията е около един час. Според изнесените данни от нерегламентиран престой превозвачите от ЧИС губят общо около 26 хил. евро на час.

Визите за шофьорите за Шенгенското пространство важат само 45 дни, а за издаването на такава виза се чака 40 дни. В тази връзка от ръководството на Съюза на асоцациите изказаха становище, че визите трябва да важат 24 месеца.

В проекторезолюцията на организацията, която предстои да бъде гласувана днес, се изисква правилното прилагане на международните конвенции на ООН и се подчертава, че при необходимост за тяхното неспазване ще бъдат сезирани ЕК и икономическата комисия на ООН. В документа се предлага включване на нови двустранни спогодби между ЕС и трети страни за премахване на затрудненията при пресичане на границите.

Предлага се също опростяване на процедурите при пресичане на границите, включително проверката на документи, и се иска увеличаване на физическия капацитет за преминаване на границите чрез обособяване на допълнителни ленти за движение, повече паркинги и други.

В проекторезолюцията се изразява искане за намаляване на таксите при ползването от камионите на полицейски конвой. Тези такси, особено на територията на Русия и Украйна, може да надвишат 50 хил. долара.

В документа се изразява опасение, че ако не се вземат мерки времето за чакане на външните граници на ЕС ще продължи да нараства и през следващата година.

Министърът на транспорта на България Петър Мутафчиев също отбеляза, че един от основните проблеми на превозвачите е бавното обслужване по границите и издаването на визи на шофьорите. Той посочи, че през следващите няколко години в транспортни проекти по линия на ЧИС България ще вложи около 1 млрд. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:19 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още