Това е заявил еврокомисарят по транспорта Жак Баро в отговор на запитване от представител на Партията на зелените в Европейския парламент.
С помощите, които ЕС отпуска на Македония, през следващите две години ще бъде финансиран Коридор 10, след което Коридор 8 ще бъде сред приоритетите, е пояснил Баро.
Въпреки че доскоро двете страни не са искали финансиране за железопътната линия, сега те са поставили този въпрос.
По оценка на ЕС за завършването на линията ще са необходими половин милиард евро. От българска страна трябва да бъдат построени 2,5 км, а от македонска - 83 км.
Строежът на железопътната линия е започнал през 90-те години, но през 2001 г. проектът е бил изцяло спрян. Изграденото през този период трябва да се обнови, за което ЕС също ще отпусне средства.
Маршрутът на Коридор 8 е Скопие - Гюешево - София – Бургас/Варна, като част от коридора, свързващ Адриатическо и Черно море.