IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Подписаха три договора за инфраструкурни проекти

Първите два от тях са по проекта „Реконструкция и електрификация на ж.п. линия Пловдив-Свиленград-турска/гръцка граница и оптимизиране на трасето за скорост 160 км/ч”

16:14 | 05.09.07 г.
Подписаха три договора за инфраструкурни проекти
Три договора по инфраструктурни проекти за строителство и техническа помощ бяха подписани днес в присъствието на министъра на транспорта Петър Мутафчиев, съобщиха от Министерството на транспорта.

Първите два от тях са по проекта „Реконструкция и електрификация на ж.п. линия Пловдив-Свиленград-турска/гръцка граница и оптимизиране на трасето за скорост 160 км/ч”.

Договорът за строителство, железен път и електрификация на Фаза 2 от проекта (Първомай - Свиленград - турска и гръцка граница) беше подписан от Пиер Лука Канино, пълномощник на фирмата, спечелила конкурса за изпълнител - Astaldi, Италия. Стойността на договора е 162,537 млн. евро с продължителност 39 месеца.

Договорът за изграждането на системи за сигнализация, телекомуникации и SCADA* за цялата линия беше подписан от Алфред Файдер, изпълнителен директор на „Талес рейл сигналинг солушънз”, Австрия, в консорциум с „Алкател Лусент”, Румъния. Продължителността на договора е 37 месеца, а стойността му - 35,557 млн. евро.

Третият договор е за „Техническа помощ на модернизацията на ж.п. линията Видин-София”. Той беше беше подписан от управителя на консорциума с водещ партньор Iberica de Estudios e Ingenieria, S.A. (Iberinsa) Виктор Релано. Членове на консорциума са Ilf Beratende Ingenieure ZT GmbH (ILF Consulting Engineers), Ingenieria y Economia del Transporte, S.A. (Ineco), Транссистем ООД и Геотехноинженеринг ЕООД. Срокът на изпълнение е 24 месеца, а стойността на договора е 3,35 млн. евро.

Бюджетът за проекта за реконструкция и електрификация на ж.п. линия Пловдив-Свиленград – турска/гръцка граница е 340 млн. евро, от които 153 млн. евро са безвъзмездна помощ от ИСПА, 150 млн. евро са кредит от Европейската инвестиционна банка и 37 млн. евро са от националния бюджет.

Изпълнител на строителството, железния път и електрификацията за Фаза 1 на проекта (участък Крумово - Първомай) е гръцката Терна.

*SCADA - Система за телеуправление на обектите на електрификацията и енергетиката
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:01 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още