Направената от „Националната лаборатория по пътища и мостове” проверка показа, че настилката не отговаря на един от четирите изследвани критерия – надлъжна равност. Неравности са открити на общо 14 места по трасето, като седем от тях са в една лента. Средната дължина на неравността е 25 м. По останалите критерии – носимоспособност, коефициент на еластичност и физико-механични качества на сместа, няма открити отклонения от нормите.
От „Пътища и съоръжения” ще предложат начина, по който да бъдат отстранени неравностите. Фирмата ще направи пълно геодезическо заснемане на съществуващото пътно платно.
Като причини за неравностите от „Националната лаборатория по пътища и мостове” към Фонд „Републиканска пътна инфраструктура” изтъкват наличието на множество ревизионни шахти на различни колектори, намиращи се на 2 м една от друга, което е затруднило общата нивелация, както и полагането на асфалт при високи температури на въздуха, късия времеви срок за извършването на преасфалтирането и пускането на участъка в експлоатация веднага след приключване на ремонта. Препоръката на специалистите е отстраняването на неравностите да започне след не по-малко от един месец, за да премине необходимият за слягането на настилката период.
Столична община не е извършвала плащане за ремонта – това ще стане факт, след като неравностите по пътното платно бъдат отстранени.
Проверката за качеството на ремонта беше поръчана от „Пътища и съоръжения” ЕАД, като по настояване на Столична община това стана в държавната „Национална агенция по пътища и мостове”.