IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Над 22% от домакинствата имат компютър

Делът на пазаруващите онлайн е нараснал от 5,3% за 2004 до 10% за 2006 г.

16:10 | 15.08.07 г.
Над 22% от домакинствата имат компютър

Делът на домакинствата, които са посочили, че имат персонален компютър (в това число преносим) е 22,6% към края на 2006 година, сочат представени днес обобщени данни на Националния статистически институт (НСИ) за социално-икономическото развитие на страната.

Общо 17 на сто от домакинствата са посочили, че имат достъп до интернет.

Данните от изследването показват, че над една трета от българското население е използвало компютър през 2006 г., но делът на лицата, които никога не са имали възможност да работят с компютър, е 63,3%.

Близо една трета от анкетираните лица, използвали интернет, са ползвали онлайн услугите на е-правителство през 2006 г.

Същевременно се наблюдава тенденция в популяризирането на електронната търговия у нас, като данните на НСИ показват, че 10% от лицата между 16 и 74 години са закупили онлайн стоки или услуги през 2006 г., спрямо 5,3% през 2004 година.

За периода 2004 - 2006 г. има значителен прираст в навлизането на компютрите и в бизнеса у нас. В рамките на този период броят на компютрите в предприятията е нараснал с 5,2%.

В България най-добре оборудвани с информационно-комуникационни технологии са предприятията с над 50 заети, като към 31 декември лидерски позиции в това отношение заемат големите предприятия (с над 250 заети) – 98,1% от тях разполагат с компютри.

Предприятията, които използват компютри, разполагат и с широк набор от информационно-технологични мрежи, и всяко второ предприятие през 2006 г. разполага с локална мрежа (LAN) – 54,8%.

Според публикуваните от Евростат данни за страните членки на ЕС 94% от предприятията в Общността имат достъп до интернет, като на първите места се нареждат скандинавските страни - Исландия (99%), Финландия (99%) и Дания (98%). Данните за България показват, че от предприятията, които са използвали компютри през 2006 г., 84,3% са имали достъп до интернет. От тях средно 43,8% имат запазено пространство в мрежата (уебсайт или друга форма на интернет представяне).

С най-значителен дял от технологиите, които българските домакинства използват в своето ежедневие, е телевизорът, който се среща в 98% от тях. През 2006 г. едва 2,3% от домакинствата имат цифрова телевизия, сочат данните.

В резултат на динамичното развитие на мобилния пазар у нас се очертава тенденция на постепенно изместване на фиксирания телефон (72,9%) от мобилния, с какъвто разполагат 75,2% от домакинствата в България.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:35 | 09.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още