IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Работното време се спазва в 83% от администрациите в страната

От чувствително подобрение се нуждаят няколко области, сред които достъпът на хора с увреждания, поставяне на указателни табели, наличие на кутия за мнения и препоръки

16:13 | 14.08.07 г.
Автор - снимка
Създател
Работното време се спазва в 83% от администрациите в страната
Работното време се спазва в 340 държавни администрации (83% от общо проверени 406), има звено за административно обслужване – в 323 администрации (80%), работни места се поддържат добре в 329 администрации (81%), ясно обозначено работно време има в 338 администрации (83%).

Това показват резултатите от проекта „Таен клиент", представени днес от Министерството на държавната администрация. Проектът е реализиран в периода 5 май - 6 юни 2007 г., като в него, в качеството на „таен клиент“, са взели участие 85 студенти от осем висши училища.
 
Характерно е, че проучването се осъществява неочаквано и в обичайните условия. То представлява наблюдение на работната среда и поведението на служителите по предварително зададени критерии. Целта е да се установи до каква степен се спазват фирмените стандарти. Наблюдателят не се идентифицира, като в момента на наблюдението се явява в качеството си на клиент (потребител) на предоставяните услуги.
 
Според проучването има какво да се желае по отношение на: даване на актуална и разбираема информация, което се осигурява в 302 администрации (74%); наличие на алтернативни канали за информация – има в 249 администрации (61%); съответните образци на документи се предоставят в 238 администрации (59%).
 
От чувствително подобрение се нуждаят няколко области, сред които достъпът на хора с увреждания (38%), поставяне на указателни табели (48%), наличие на кутия за мнения и препоръки (48%).

В около половината случаи служителите навреме отговарят на телефонните позвънявания на гражданите, а само в 20% се представят по име и длъжност, както би трябвало. Необходимо е също така и намаляване на времето за изчакване на опашка или за извършване на дадена административна услуга.
 
Резултатите от проекта сочат, че най-добре се е представила администрацията на Министерството на външните работи, на Министерството на държавната администрация и на Агенцията по кадастър. Най-недоволни са клиентите от Националния статистически институт и Националната агенция по оценяване и акредитация.

Проектът „Таен клиент“ е обхванал администрации, предоставящи услуги на гражданите и бизнеса от всички нива - министерства, държавни агенции, изпълнителни агенции, областни администрации, общински администрации, териториални звена на централната администрация в 52 населени места.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:09 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още