Трейс Груп Холд АД внесе проспект за първично публично предлагане на акции в Комисията за финансов надзор, съобщават от компанията. От проспекта става ясно, че ще бъдат предложени 200 000 акции с номинал 1 лев и емисионна цена 110,50 лв. Капитализацията на дружеството при тази цена ще е 243.1 млн. лв. при free-float (свободно търгуеми акции) 9,09% от капитала на компанията.
Мениджър на емисията е ИП Сомони файненшъл брокеридж. Акциите ще се пласират извънборсово на фиксирана цена, като парите няма да се превеждат предварително, а след класирането на поръчките, като при презаписване те ще се изпълняват пропорционално, казаха от мениджъра по емисията за Investor.bg.
След аукциона книжата ще могат да се търгуват вторично на борсата.
Досегашният капитал на дружеството е 2 млн. лева разпределени в същия брой акции. Мажоритарен собственик е доц. Николай Михайлов с общо 97%, а останалите акции са собственост на няколко физически лица, също част от ръководството на холдинга. Компанията планира да набере около 22 млн. лв., от които 14 млн. лева ще са за закупуване на машини и съоръжения, чиято функция ще бъде увеличаване на производствените мощности на Трейс Груп Холд АД.
За 2006 г. компанията има около 130 млн. лв. оборот и печалба от 7 млн. лв. , каза в интервю за Investor.bg доц. д-р инж. Николай Михайлов, председател на Съвета на директорите. Прогнозите за 2007 година предвиждат оборотът да надмине 150 млн. лв.
От компанията очакват значително увеличение на средствата, влагани в пътната инфраструктура на Република България през следващите няколко години. Очакванията са това увеличение да бъде няколко пъти. С наличните производствени мощности няма да бъде възможно да се усвояват вложените средства, считат от Трейс Груп.
От дружеството посочват, че е необходима подмяна на остарялото оборудване с ново, високопроизводително, достатъчно надеждно и отговарящо изцяло на съвременните норми и изисквания.
Закупените машини и съоръжения ще бъдат разположени в районите, където се намират дъщерните дружества на холдинга – Стара Загора, Бургас, Ямбол, Плевен, Смолян, Казанлък, Пловдив и София. В зависимост от размера на средствата за усвояване по места групирането на механизацията може да се променя с цел подобряване на ефективността и извършване на максимален обем работа.
Предвижда се също така 3,6 млн. лева да бъдат инвестирани за развитие на материалните бази на холдинга. Това включва осигуряване на терени и изграждане на помещения и сгради необходими за подобряване на ремонтната и обслужваща дейност на холдинга по места – ремонтни работилници, инфраструктура около асфалтовите бази и бетонови центрове, сгради със специално предназначение като лаборатории за изпитване на асфалтови смеси, бетони и изделия от тях. Инвестициите по това направление ще се осъществят в Бургас, Плевен и Пловдив.
Поради завършването на нискорентабилния проект по изграждането на автомагистрала Тракия съотношението нетна печалба към приходи се очаква през 2007 г. да е 6,5%, но за 2008 г. и в средносрочен план рентабилността ще нарасне на 12,5%, се казва още в проспекта. Очакваната печалба за следващата година ще надхвърли два пъти и половина прогнозната за тази година, която е около 8 млн. лв. От дружеството очакват приходите от дейноста да достигнат до 300 млн. лева през 2011 г. спрямо 117 млн. лева за 2006 г.
Към момента холдингът е собственик на мажоритарни пакети в 12 браншово обвързани компании, седалищата на които са в структуроопределящи региони на България.
Свързани компании: