Интерес към приватизацията на БМФ засега проявяват предимно чуждестранни инвеститори, съобщиха от Агенцията по приватизация на конференция “Бъдещето на морския транспорт” във Варна. До момента желание за участие в приватизацията са заявили трима кандидати.
Процедурата за приватизация на дружеството стартира на 25 юни.
Проблем за развитието на морския ни транспорт е възрастта на нашите кораби. Така например 7 от корабите на БМФ са ветерани на по 40 години.
Изпълнителният директор на БМФ Христо Донев каза, че “за да продължи започнатата инвестиционна програма е необходимо умело използване на потенциала на компанията за получаване на максимално голям кредит за поръчка на нови кораби.”
Приоритетите на националната транспортна политика са подобни на тези в Португалия, която в момента председателства Европейския съюз, заяви от своя страна министърът на транспорта Петър Мутафчиев.
Политиката на страната ни е съобразена с основните насоки и препоръки, изложени в “Бялата книга за европейска транспортна политика до 2010 година” и в “Зелената книга към бъдещата морска политика на Европейския съюз”, уточни още министърът.
До края на годината се очаква Националната програма за развитие на пристанищата за обществен транспорт да бъде приета и да стане реално действаща.
Свързани компании: