По тази причина правителството одобри удължаване на споразуменията между България, Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) и Национална компания „Железопътна инфраструктура“ за финансиране на проекта.
Осигуреният нисколихвен заем възлиза на общо 150 млн. евро.
С подписаните споразумения, които трябва да се ратифицират и от Народното събрание, се потвърждава валидността на финансовите договори с ЕИБ, като се осъвременяват условията за ползване на заема в съответствие с постигнатите договорености с най-големия донор по проекта – програма ИСПА, осигурила безвъзмездно 153 млн. евро за изпълнението му.
Това към момента е най-големият жп транспортен проект в България, чиято обща стойност надхвърля 700 млн. лв. Изпълнението на първата фаза – ж.п. участъка Пловдив (г. Крумово) – Първомай, с дължина 37,7 км, вече е в ход. В средата на май пък оферти за изпълнител на проектирането и строителството на железния път и електрификацията на участъка Първомай – Свиленград подадоха четири компании и международни консорциуми.