IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Илюстрация на увредени зъби ни отблъсква най-много върху цигарените кутии

Общо 2185 души са дали своя глас в допитване за избор на най-въздействащи здравни предупредителни илюстрации

11:45 | 23.07.07 г.
Автор - снимка
Създател
Илюстрация на увредени зъби ни отблъсква най-много върху цигарените кутии

Туморно образувание в шийната област и увредени зъби са двете най-потискащи илюстрации върху опаковките на тютюневите изделия, показва електронното допитване за избор на най-въздействащи здравни предупредителни илюстрации, които да бъдат отпечатани върху опаковките на тютюневите изделия. Анкетата е организирана от Министерството на здравеопазването като част от кампанията на Европейската комисия, съобщиха от министерството.

Анонимно своя глас са дали общо 2185 граждани. От тях 52,9 процента (1156) са непушачи, 29,9 на сто (653) - пушачи и 17,2 процента (376) - бивши пушачи.

Почти изравнена е активността на включилите се в гласуването жени - 52,3 на сто (1143) и мъже - 47,7 на сто (1042). Най-малък процент участвали са хората на възраст над 60 години - 0,4 процента (9). Децата под 18 години, участвали в допитването, са 9 на сто (197), а останалите са 90,6 на сто (1979).

Най-много са гласувалите за илюстрацията на увредените зъби - 76,06 на сто, а за тази на туморно образувание в шийната област - 63,98 на сто.

За предупредителната илюстрация с увредените зъби гласувалите непушачи са 79,2 на сто (от всички участвали в анкетата непушачи), пушачите са 66,8% (от всички анкетирани пушачи), а бившите пушачи - 82,7 на сто (от всички гласували бивши пушачи).

За предупредителната илюстрация с туморното образувание в шийната област гласувалите непушачи са 66,4 на сто, пушачите са 56,2%, а бившите пушачи - 70,2 процента.

Почти по равен брой са гласувалите за тези илюстрации жени и мъже: за първата - 75 на сто от жените и 77,3% от мъжете, а за втората - съответно 60,8 на сто (от всички отговорили жени) и 67,5 от сто (от анкетираните мъже).

Дългогодишният опит на използване на тези илюстрации в Канада, Бразилия, Сингапур и други страни сочи, че етикетирането на тютюневите изделия се оказва ключов елемент в борбата срещу използването на тютюневите продукти. Предупрежденията, съдържащи картини, се цитират по-често като мотивиращ фактор за спиране на тютюнопушенето.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:53 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още