IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Щети за 885 хил. лв. в Железопътна инфраструктура заради унищожени кабели

За миналата година тези щети са в размер на 1,6 млн. лв. и то без да се броят средствата за възстановяване на кабелите

07:42 | 10.07.07 г.
Автор - снимка
Създател
Щети за 885 хил. лв. в Железопътна инфраструктура заради унищожени кабели
Само за първите пет месеца на годината Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НК ЖИ) е понесла щети в размер на 885 хил. лв. от унищожени кабели, съобщиха от ръководството на компанията по време на семинар в Пловдив. За миналата година тези щети са в размер на 1,6 млн. лв. и то без да се броят средствата за възстановяване на кабелите.

Около две трети от ж.п. лините, които са с обща дължина 4 760 км, са с просрочени срокове за ремонти, което налага по-бавни скорост при движението на влаковете, съобщиха още от фирмата. За тази година се предвижда след извършена рехабилитация на железния път да се премахнат ограниченията на скоростта на над 212 км линии.

Предвижда се също въвеждане на съвременна сигнализация и въвеждане на цифрова система за радиовръзка, като това ще стана приоритетно по направленията, по които минават трансевропейските коридори.

По време на форума стана ясно, че БДЖ има неизплатени задължения към НК ЖИ. По тази причина от „Железопътна инфраструктура“ предложиха субсидията от бюджета за БДЖ да се изплаща директно на тях. Другият вариант е БДЖ изобщо да не плаща такси на НК ЖИ, както е в някои европейски страни.

От своя страна, от Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ изнесоха данни, според които за първото тримесечие на годината обемът на превозените товари и извършената работа при товарните превози са в следното съотношение: БДЖ ЕАД – 92,26% и двете частни фирми, съответно Българска железопътна компания – 7,71% и Булмаркет – ДМ ООД – 0,03%.

Що се отнася до превоза но товари на големи фирми, най-много приходи от товарни превози БДЖ е получила за миналата година от Кремиковци АД – 16,8%, Лукойл – 7%, Кумерио – 6,4%, Стомана индъстри – 5,8% и минитецове – 6,1%

Програмата за развитие и финансиране на ж.п. транспорта, изготвена от агенцията, предвижда създаване на борса за товарни вагони и товари, по която агенцията кандидатства за средства от фондовете на ЕС.

Предвижда се реализацията на съвместна програма между БДЖ и Стомана индъстри за закупуване на специализирани товарни вагони, като стремежът е до 50% от финансирането също да се осигури от европейските фондове.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:26 | 21.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още