IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Годишно 260 млн. лв. са необходими за поддържане на ж.п. инфраструктурата

Един от начините за финансиране на подвижния състав на железниците е облигационен заем на стойност общо 120 млн. евро

13:44 | 09.07.07 г.
Автор - снимка
Създател
Годишно 260 млн. лв. са необходими за поддържане на ж.п. инфраструктурата
Минимум 260 млн. лв. годишно са необходими за поддържане на ж.п. инфраструктурата, каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев пред журналисти по време на семинара на тема „Визия за развитие на българските държавни железници 2007 – 2017 година“.

Мутафчиев посочи, че аспектите на реформата в железниците трябва да са в няколко направления. Един от тях е рехабилитацията на железопътната инфраструктура, за чието поддържане се необходими 260 млн. лв. годишно, а от оперативна програма Транспорт страната ни може да ползва около 900 млн. евро за следващите седем години.

Други аспект на реформата са финансовата стабилизация на БДЖ и развитието на човешките ресурси като качество и ефективност.

Етапите на реформата в БДЖ министърът определи за периодите 2010 – 2012 и дългосрочен - до 2017 г.

Мутафчиев припомни също, че един от начините за финансиране на подвижния състав на железниците е облигационен заем на стойност общо 120 млн. евро. Заемът е за срок от 10 години. Три банки са подали документи за обслужване на заема и се очаква до края на месеца да бъде определен победител в конкурса.

Мутафчиев подчерта, че и занапред държавата ще има решаваща роля относно визията за развитие на железниците и за тяхното финансиране. Още повече, че в момента за развитието на българския ж.п. транспорт се отделят 0,36% от брутния вътрешен продукт. За старите членки на ЕС тази сума е 0,49%, докато за новите е над 1 на сто.

Във връзка с журналистически въпрос относно приоритетите в областта на транспорта, по-конкретно за Пловдив, където се провежда семинарът, Мутафчиев посочи, че приоритетите са в три направления - строеж на интрамодален терминал, провеждане на конкурс за изграждане на гаровото пространство в Пловдив. Мутафчиев посочи, че първо ще се избере най-добрия проект за гаровото пространство, след което изграждането ще се даде на концесия.

Летище Пловдив по всяка вероятност следващата седмица официално ще бъде прехвърлено от Министерство на отбраната към Министерство на транспорта, обяви Мутафчиев. Той посочи, че ще внесе предложението за смяна на собствеността на следващото заседание на Министерски съвет.

Транспортният министър съобщи още, че засега не се предвижда летището да бъде дадено на концесия, а да се разработва от страна на държавата.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:58 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още