IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Метрото от "Надежда" до "Лозенец" ще е готово през 2011 г.

Днес бе обявен търгът за изпълнител на проекта. Предвижда се строителство на няколко подземни паркинга по пътя на новата отсечка

12:22 | 02.07.07 г.
Автор - снимка
Създател
Метрото от "Надежда" до "Лозенец" ще е готово през 2011 г.

Днес бе обявен търгът за изпълнител на първата фаза на строителство за разширението на метрото в София, съобщи инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на Метрополитен ЕАД по време на дискусионния форум "Секторна оперативна програма Транспорт - Възможности и предизвикателства".

Първата фаза на разширението на метрото включва „пътен възел Надежда - Централна ж.п. гара, площад Света Неделя, бул. Черни връх (Лозенец)“. Дължината на участъка е 6,5 км със седем броя метростанции. Реалното строителство се предвижда да започне в началото на следващата година и да приключи в края на 2011 г.

85% от финансирането на проекта ще бъде направено от Европейския фонд за регионално развитие, а 15% ще са националното съфинансиране посредством договор с Европейската инвестиционна банка. Това е първият одобрен проект за финансиране от европейските фондове, не само за тази, но и за всичките седем програми.

Тръжната процедура ще се извърши на два етапа по Закона за обществените поръчки. Първият етап започва от днес и ще продължи до 3 септември. След това около месец ще продължи оценяването от страна на специална комисия, офертите ще се оценяват по късата листа до началото на декември, а през януари следващата година ще бъде обявен победителят в конкурса.

Инженер Братоев изтъкна, че се предвижда по пътя на метрото да се строят подземни паркинги, като този в кв. Лозенец ще бъде с около 600 паркоместа.

Втората част на разширението на софийското метро се предвижда да бъде в участъка ж.к Младост - ж.к. Дружба - Летище София. Очаква се тя също да бъде финансирана чрез европейските фондове. В момента се извършват отчуждителни процедури по трасето, като вече е извършена оценка на въздействието върху околната среда. През 2008 г. ще се подготви документацията по проекта и ще се извършат тръжните процедури, така че реалното строителство ще започне през 2009 г. и ще продължи четири години.

След окончателното завършване на разширението на софийското метро броят на превозваните с него пътници се очаква да достигне 450 хил. дневно, което е 38% от всички хора, пътуващи с градския транспорт в столицата. Превозната способност на метрото ще бъде до 50 хил. пътници на час, а средната скорост на пътуванията – 41 км/ч, като може да достигне 80-90 км/ч.

Трафикът в столицата ще се облекчи с около 12%, а намаляването на парниковите газове ще бъде с 680 тона годишно, показват разчетите. Общата дължина на метрото след извършване на разширешнието ще стане 56 км, а броят на метростанциите – 48.

В момента в процес на строителство е осемкилометрова отсечка с шест станции (от „Сердика“ до „Младост-1“), която ще бъде завършена 2009 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:01 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още