Ломско пиво АД приключи успешно проект по прилагане на енергоефективни мероприятия в завода, съобщиха от компанията. Проектът е реализиран от Енемона АД, като стойността му е около 500 хил. лв.
Резултатите от мониторинга на приложените енергоспестяващи мерки показват, че въпреки планираното увеличаване на производството, Ломско пиво реализира икономии в размер на 16% от общите разходи на дружеството, се казва в съобщението. Вследствие на приложените мерки по енергийна ефективност, пивоварната реализира значителни икономии от мазут и електроенергия. Инвестицията ще се изплати само от постигнатите икономии за три години.
Приложените енергоспестяващи мерки носят и значителни екологични ползи. Реализираните икономии от мазут и електроенергия от своя страна водят до съществено намаляване на отделяните при производствения процес емисии парникови газове СО2.
По-рано този месец от пивоварната обявиха, че инвестициите в производството за последните две години възлизат на 3,8 млн. лв. Освен енергоспестяващите мероприятия на сградния фонд и съоръженията, компанията е реализирала и програма на стойност 2,8 млн. лв. за закупуване на нови и модернизация на съществуващите машини и оборудване.
Ломско пиво е наследник на основаната от чешките братя Милотин и Хозман в далечната 1894 г. пивоварна в крайдунавския град Лом. Към настоящия момент пивоварният завод е смесено акционерно дружество, учредено през 1997 г. с търговска марка „Алмус – 1894”. Дружеството произвежда асортимент от 9 продукта от марките Almus, Шопско пиво и София.
Свързани компании: