IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Факторинг пазарът в България ще расте с над 40% годишно

Оборотът на УниКредит Факторинг за изминалата година е над 400 млн. лв.

13:59 | 12.06.07 г.
Факторинг пазарът в България ще расте с над 40% годишно
Пазарът на факторинг в България ще расте средно с над 40 на сто през следващите години, очакват от факторинг компанията УниКредит Факторинг.

По данни на УниКредит Груп през последните години факторинг пазарът в Централна и Източна Европа има годишен ръст между 20% и 40% в отделните държави. Очаква се този двуцифрен годишен ръст да се запази и в следващите няколко години. В България през 2007 г. той ще надвиши 35%, след което ще се движи в нива около 40% годишно.

УниКредит Факторинг е реализирала оборот от над 400 млн. лв. през изминалата година. Дружеството очаква до края на 2007 г. оборотът му да достигне около 600 млн. лева.

„Реално факторинговият пазар в България тепърва предстои да се развива. След УниКредит Факторинг бяха създадени още няколко факторингови компании, но очаквам активизиране и навлизане на пазара на нови сериозни играчи”, коментира Филип Генов, изпълнителен директор на УниКредит Факторинг в България.

„Българската икономика има значителна полза от развитието на факторинговия пазар у нас. Факторингът е ефективно решение за нарастващата междуфирмена задлъжнялост”, смята Филип Генов. По наблюдения на УниКредит Факторинг у нас отложените плащания са със среден срок от около 57 дни. Ако по време на това забавяне на плащанията компанията ползва факторинг, това означава тя да може да работи със свежи пари, с които да произвежда повече, а следователно да продава, търгува и печели повече. „Така факторингът работи за намаляване на фирмената задлъжнялост и едновременно с това за увеличаването на брутния вътрешен продукт”, допълва Филип Генов.

„Едно от основните предимства на факторинга като алтернатива на банковия кредит е по-опростената процедура и сравнително по-ниската цена. Облекчение има и поради липсата на необходимост от обезпечение по финансирането. За разлика от традиционния кредит, факторингът не се записва като дълг в баланса на компанията и тя съответно няма заеми, които да погасява”, казва Филип Генов.

Според него факторингът, който представлява изкупуване на търговски вземания, е ефективен избор за производители, търговски компании или фирми, работещи в сферата на услугите, които извършват редовни доставки при условия на открити сметки и издават фактури за продажбите си. УниКредит Факторинг предлага вътрешен факторинг, което означава, че и купувачът, и продавачът трябва да са позиционирани в България и между тях не трябва да съществува икономическа свързаност.

Основните ползи за ползване на факторинг за компанията доставчик (продавач) са достъпът до ресурс при по-добри условия в сравнение с класическото финансиране, оптимизиране на паричните потоци, изнасяне на дейностите по събиране и администриране на вземанията, по-голяма ликвидност и подобрение на оборотния капитал и др. Фирмата купувач или длъжник пък получава по-добри условия на плащане и възможност за създаване на кредитна история.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:18 | 23.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още