IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Хотелиери: Спа-туризмът се нуждае от повече реклама и добра инфраструктура

Към момента балнеологията и спа-туризма носят само 2-3% от приходите в бранша

16:44 | 08.06.07 г.
Автор - снимка
Създател
Хотелиери: Спа-туризмът се нуждае от повече реклама и добра инфраструктура
За развитието на спа-туризма и балнеологията в България са необходими много повече реклама в чужбина и подобряване на инфраструктурата в страната. Това каза в отговор на въпрос на Investor.bg Цвети Миланова, председател на новосформирания Български съюз по балнеология и спа-туризъм.

Тя посочи още, че към момента тези видове туризъм носят само 2-3% от приходите в бранша. За това целта е България да се утвърди като целогодишна туристическа дестинация, а не да е позната в чужбина само с летния и зимния си туризъм. Миланова конкретизира, че в сектора на балнеологията и спа-туризма очакванията са да преобладават чуждестранните туристи от Русия и Скандинавските страни.

Хотелиери от браншовата организация споделиха пред журналисти, че ще работят за реализиране на идеята си за създаване на Национална спа-академия, която може да бъде отделно висше учебно заведение или филиал на вече съществуващо такова. Реализирането на проекта е продиктувано от необходимостта от подготвени кадри в този сектор на туристическия бранш, който от своя страна може да подпомогне и развитието на т.нар. културен туризъм, на голф и яхтения туризъм.

Между основните цели на Българския съюз по балнеология и спа-туризъм, който вече е член на Европейската спа-асоциация, са подобряване на сигурността, хигиената и медицинските услуги в балнеологичните и спа-центрове. Собственици на спа-хотели уточниха, че подобряването на инфраструктурата може да стане с помощта на държавата и общините.

Агенцията по туризъм ще подпомага според възможностите си Съюза по балнеология и спа-туризъм, каза от своя страна зам.-председателят на държавната агенция Станислав Новаков. Той веднага допълни, че средствата, които държавният бюджет е отпуснал за реклама на страната ни като туристическа дестинация и участие в изложения в чужбина, са малко. 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:39 | 23.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още