Общо 96% от българските фирми предвиждат да направят инвестиции през 2007 г. Това става ясно от проучване на Асоциация Българска бизнес мрежа, проведено сред малките и средни предприятия във връзка с очакваните промени в бизнеса им през първата европейска година на България.
Анкетираните са собственици на 300 фирми от цялата страна, развиващи дейност в различни сфери. Предприятията са с предмет на дейност производството и продажбата на потребителски стоки и продукти за бизнес организации или работят в сферата на услугите. Участниците в анкетата са фирми с добри финансови показатели за 2006 г. (като ръст на печалбата, направени инвестиции и др.) и поставени амбициозни за постигане цели през 2007 г.
Инвестициите през тази година ще са насочени предимно към разработването и развитието на маркетинговия подход в управлението на фирмата, увеличаване на производствения капацитет чрез автоматизация на производството и замяна на старото оборудване с ново.
Близо 50% от анкетираните фирмите възнамеряват да разширяват бизнеса си, като повече планират това да стане в България, чрез покриване на нови региони. Голяма част от фирмите планират комплексно разширение – освен в България и излизане на нови европейски пазари, както и на пазари извън страните членки на ЕС. За целта над 50% от фирмите предвиждат пускането на нови продукти на пазара.
Всички анкетирани фирми предвиждат увеличение на оборотите си за 2007 г., като голяма част от тях предвиждат и атакуване на европейските пазари.
Голям процент от анкетираните фирми поставят акцент върху разкриването на нови работни места и повишаване квалификация на служителите чрез търговско-маркетингови, мениджърски, езикови и други обучения. Също така почти всички предвиждат повишаване на заплащането на служителите през тази година.