IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Премийният приход на Витоша АД за 2006 е 82,2 млн. лв.

От днес новото име на застрахователното дружество е Уника АД

17:30 | 21.03.07 г.
Андреас Брандщетер. Снимка: UNIQA
Андреас Брандщетер. Снимка: UNIQA
Премийният приход на ЗД Витоша АД, което от днес е с ново име - Уника АД, за 2006 г. е в размер на 82,2 млн. лева, а пазарният дял, с включено общо застраховане и животозастраховане, възлиза на 6,6 на сто, сочат предварителните данни на компанията, оповестени днес на пресконференция от Андреас Брандщетер, член на борда на директорите на австрийската застрахователна компания Uniqa.

За 2006 г. Витоша Живот АД е отбелязало ръст от 72,3 на сто в животозастраховането, а годишният му премиен приход е 15,8 млн. лева.

Днес Застрахователно дружество Витоша АД и ЗК Витоша Живот АД официално промениха имената си на съответно Застрахователна компания Уника АД и Застрахователна компания Уника живот.

От 2005 г. насам течеше кампания на т. нар. co-branding (съвместно лансиране на марките), при която Витоша АД се споменаваше редом с Уника. Това целеше да запознае българския пазар с името на новата компания и да улесни прехода от Витоша към Уника, каза Йордан Генчев от Витоша АД.

„Не очаквам промяната на името да има негативен ефект върху приходите за 2007 г.“, коментира за Investor.bg Андреас Брандщетер. Според него въпреки че името Витоша АД е на българския пазар от 15 години и е популярно сред българското общество, смяната му с Уника АД няма да навреди, а ще добави още стойност към застрахователната компания.

Брандщетер съобщи още, че Uniqa е започнала преговори с албански и македонски застрахователи. Австрийската компания е твърдо решена да стъпи здраво на българския и източноевропейския пазар, потвърди той.

През следващите няколко дни дяловото участие на Uniqa във Витоша АД ще бъде увеличено от 20% до 51%. Останалите 49 на сто остават собственост на Equest holding до 2010, когато Uniqa планира да придобие 100% от дружеството, съобщи Кари Хатая от Equest, които продават дeла си във Витоша АД на австрийския застраховател.

От днес Уника АД и Уника Живот стартират рекламната се кампания „Застраховането на новото поколение“ и в България.

Един от основните акционери в Uniqa е Raiffeisen Banking Group Austria. Двете компании ще бъдат в тясно сътрудничество при предлагането на застрахователни и финансови продукти. Една от съвместните услуги ще бъде застраховане на дебитни и кредитни карти, издадени от Райфайзенбанк.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:22 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още