IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бутилираните води са лидер на пазара на безалкохолни за 2006 г.

Природосъобразният начин на живот води нагоре продажбите в света, у нас в оформянето на тази тенденция роля има и качеството на питейната вода

14:28 | 22.02.07 г.
Автор - снимка
Създател
Цветан Лъжански. Снимка: Росен Цанов
Цветан Лъжански. Снимка: Росен Цанов

През изминалата година потреблението на бутилирани води се е увеличило с 22% до над 560 млн. литра, като на глава от населението достигна рекордните за момента 81 литра. Така всички видове бутилирани води формират дял от 27% от всички търговски марки напитки, което ги прави безспорен лидер на българският пазар, съобщи Милчо Бошев, председател на Управителния съвет (УС) на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България (АПБНБ).

Основна причина за това е промяната в културата на потребление в световен мащаб. Изследванията по темата показват стремеж за здравословен и пълноцен начин на живот у развитите държави, а от там и смяна на типовете предпочитани продукти.

Тази тенденция ще продължи у нас и в световен мащаб – такава е прогнозата на Цветан Лъжански, главен изпълнителен директор на Девин ЕАД, компанията-лидер с над 30% дял от пазара на бутилирани води у нас според авторитетния международен консултант Canadean.

Природосъобразният начин на живот води нагоре продажбите в света, у нас в оформянето на тази тенденция роля има и качеството на питейната вода, казва Цветан Лъжански. На въпрос ще има ли преразпределение на пазарни дялове през настоящата 2007-ма година, той отговаря, че съществени разлики в бранша според него няма да настъпят, като прогнозира и тази година Девин ЕАД да запази лидерските си позиции.

Само 6 месеца след пускането на марката „Девин“ изворна вода през 2005 г. продуктът формира 1/3 от общите продажби, като привлича нови потребители и печели допълнителен пазарен дял от 5%, обясни Цветан Лъжански. „През 2006 г. стана така, че „Девин изворна вода“ взе 7% дял и вече дели четвърто-пето място, като заедно с „Девин минерална“ компанията има две търговски марки в челната петица, допълни той.

Минералната вода бележи ръст от 10%, докато при Девин изворна наблюдаваме рекорд от 30%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:01 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още