Новата организация ще бъде собственик на марката и ще продължи програмата на Консорциум ВЕГА и Американската агенция за международно развитие за оценяване на места за настаняване, тяхното сертифициране, както и програма за маркетинг на обектите, получили марката.
В областта на туризма понятието „автентичност“ се отнася до продукти и преживявания, които са алтернатива на това, което туристите могат да намерят в собствената си държава, обясняват от асоциацията. Нейните проучвания показват, че във все по-голяма степен потребителите вземат решение и купуват въз основа на това колко са истински даден продукт или преживяване.
„Автентична България” е насочена към туристи, които търсят малки места за настаняване, предлагащи лично отношение, където могат да видят местните традиции, да се срещнат с местни хора и да разгледат околността, да се насладят на отлична местна храна и вино, занаяти и култура.