IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Силен януари за производителите на бира в България

През месеца са реализирани 207 628 хектолитра бира, с 31 на сто повече от продадените количества година по-рано

17:33 | 14.02.07 г.
Автор - снимка
Създател
Силен януари за производителите на бира в България

Първият месец на годината започва силно с добри продажби от страна на пивоварните компании в България и доказателство за това са реализираните 207 628 хектолитра бира. Това представлява ръст от малко над 31 на сто спрямо продадените количества през същия месец на миналата година, които са били общо 158 166 хектолитра. Необичайно топлата зима дава своето отражение и в този сектор, където температурите навън може да повишат или намалят потреблението.

Многообразието от марки и опаковки също води до по-голямо потребление, защото купувачите винаги могат да намерят бира по свой вкус. Ръстът през януари изпреварва нарастването на пазара за 2006 г. спрямо 2005 г. което е било 13% за целия пазар. През 2006 г. според данни на Съюза за пивоварите в България всички компании са реализирали 5.2 млн. хектолитра, а продажбите само на членовете на съюза са 4.77 млн. хектолитра.

Членове на съюза на пивоварите са “Загорка” АД, “Каменица” АД, “Карлсберг България” АД, “Болярка-ВТ” АД, “Ломско пиво” АД и “Агрима” АД. Извън съюза е “Леденика и ММ”, както и някои малки бутикови пивоварни. Данни за продажбите на компаниите, които не са членове на съюза не се предоставят през годината, а само с обобщените годишни данни.

Най-много бира у нас през януари е продала компанията “Загорка” АД – 74 190 хектолитра, с ръст от 29.5 на сто спрямо януари миналата година. “Карлсберг България” АД има реализация на 63 423 хектолитра срещу 30 874 хектолитра през януари 2005 г., или с над 105 процента повече.

“Каменица” АД е продала 42 428 хектолитра бира общо през януари, като в това число влиза и износ на 1292 хектолитра бира. Тази компания единствена съобщава за износ през януари. Общото количество продадена бира обаче спада спрямо януари миналата година, когато е било 54 815 хектолитра.

“Болярка-БТ” АД е с продажби на 23 798 хекторитра срещу 12 420 хектолитра за същия месец на миналата година, при “Ломско пиво” АД продажбите достигат до 3672 хектолитра, с 62.5 на сто повече от миналогодишните 2259 хектолитра. Най-слабите продажби от членовете на съюза реализира “Агрима” АД със 117 хектолитра срещу 561 хектолитра миналата година.

Очакванията на съюза са и през тази година ръстът на продажбите да продължи, като конкретните проценти ще зависят от климатичните условия, както и от поликата на компаниите по отношение на рекламата и ценовите равнища на продаваната от тях бира. В момента българската бира е една от най-евтините в света.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:15 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още