Втора закъсала фабрика от Западна Европа се настанява в момента в производствената база на фирма Автоелектроника в Пловдив. Става дума за завода Кемер от градчето Лорх, което е близо до Щутгард. Производството е високотехнологично – това са инструменти, чрез които се изработват електронни платки. Но през последните години продукцията е станала неконкурентна, а дейността в Германия неефективна.
На практика в Пловдив се изнася половината от производството на немската фирма. Първият тир с роботизирани машини вече е разтоварен в Пловдив. В момента в Германия се обучава трета група работници от България – инженери и техници.
Преместването е предприето, след като само за година и половина една друга изнесена фабрика в Пловдив – Джеймс Бърн Интернешинъл от Оксфорд, вече работи много ефективно. През август 2005 г. производството й започва с четирима човека, а до края на годината оборотът достига 500 000 лв. „През 2006 г. оборотът ни вече е 7 млн. лв.“, заяви изпълнителният директор на БИГ 97 (Българска индустриална група) доцент инженер Димо Зафиров.
Зад преместването на Кемер отново стои БИГ 97, както и АБ пласт – съвместно дружество между Автоелектроника и БИГ 97, чийто директор е Димчо Божков.
Инструментите с марката Кемер прецижън, които ще се произвеждат в Пловдив, са с изключителни изисквания за качество. Дебелината на свредлата например е едва 5 стотни от милиметъра. Ако се счупят при производството на електронна платка, платката директно се бракува. Предназначени са за клиенти като Сименс, Филипс, Талес. Предвижда се износ също са САЩ и Далечния изток.
Новото производство трябва да започне на пълни обороти до средата на лятото. Броят на работниците в двете изнесени фабрики ще достигне 130 души. Машиностроенето в България вече се възстановява и дърпа много мощно напред. Все по-остър става проблемът с изпълнителските кадри, заяви доцент Зафиров.