IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Започва проверка на „Ню Имидж“ след твърдения, че експлоатира деца

От собственика на Киноцентъра заявиха, че обвиненията не отговарят на истината и че нямат притеснения

12:50 | 16.01.07 г.
Автор - снимка
Създател
Започва проверка на „Ню Имидж“ след твърдения, че експлоатира деца
Незабавна проверка на филмовата компания „Ню Имидж“ разпореди днес министърът на труда и социалната политика Емилия Масларова, след като се срещна с представители на Инициативния комитет за защита правата на децата и изпълнителите в кино и телевизионната индустрия, обяви министерството.

Според отвореното писмо, изпратено до министъра от инициативния комитет, компанията експлоатира малолетни и непълнолетни деца и ги наема за снимки нощно време на граждански договори. Освен това фирмата прилагала дискриминационно отношение към заплащането на деца, изпълняващи едни и същи задачи с едно и също работно време.

Предстои Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”, заедно с Държавната агенция за закрила на детето и други институции да направят цялостна проверка в компанията от момента на стъпването й на българския пазар. Проверката ще засегне и родителите на деца, наети за снимки.

От „Ню Имидж“ обаче заявиха, че тези твърдения са неверни. „Компанията е изпълнила всички изисквания на българското законодателство за ангажиране на деца в заснемането на кино-продукции като получаване на изрично и писмено съгласие от родителите и настойниците, сключването на съответни договори при спазване на всички изисквания на действащото законодателство“. Това е становището на компанията, която няма притеснения по случая.

Това, че родителите знаят, че децата не трябва да полагат нощен труд, не ги освобождава от отговорност, посочи министър Масларова и добави, че министерството ще инициира промяна в Закона за закрила на детето по отношение на дейността и правомощията на Агенцията за закрила на детето, тъй като в момента агенцията не може да се намесва в случаите, касаещи търговските дружества, каквото е „Ню Имидж”.

Компанията бе избрана за купувач на „Бояна филм“ през юни 2005 г., приватизационният договор с нея бе подписан в началото на миналата година, а джиросването на закупените акции стана през ноември 2006 г. след поредица от спорове с дотогавашните ръководители на дружеството.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:51 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още