fallback

Автентична България – в помощ на туризма у нас

Към момента 37 хотели и къщи за гости от различни региони на страната притежават марката за качество „Автентична България”

08:55 | 04.12.06 г.

Хотел "Фенерите", с. Кметовци. Снимка: Investor.bg

В туризма автентично (от гръцки – авторски) се отнася към преживяване, което гостът не може да изпита у дома. Това са оригинални и „истински“ преживявания, които не са развалени от имитация. По последни данни клиентите обръщат все повече внимание на това колко е истински продуктът или преживяването.

„Автентична България” цели да привлече туристи, които търсят „автентични преживявания” в по-малки места за настаняване, които предлагат лично отношение и където гостите биха могли да участват в дейности, типични за мястото, да се срещнат с местното население, да изучат околната среда и да се наслаждават на местните храна, вино, занаяти и култура.

„Автентична България” се нарича независимата марка за качество в туризма, която се присъжда на малки хотели, къщи за гости и заведения за хранене, отговорили на изискването за автентичен и оригинален туристически продукт.

Към момента 37 хотели и къщи за гости от различни региони на страната притежават марката за качество „Автентична България”, а до края на годината се предвижда да бъдат оценени над 70 места за настаняване в цяла България.

Програмата „Автентична България” е финансирана от Американската агенция за международно развитие (USAID) и разработена от Консорциум ВЕГА/БТД и туристическия бранш.

Марката „Автентична България” могат да носят хотели и къщи, които преминат независима оценка от професионални консултанти. Сертификатът е с давност една година, като след посещенията се посочват основните проблеми пред бизнеса.

Златна марка за качество „Автентична България” притежават – Хотел Даунтаун, София, Къща за гости Капсъзови къщи, с. Ковачевица, Вила Кибела, с. Крапец, Добрич, Хотел Одеон, Пловдив, Хотел Фенерите, с. Кметовци, Габрово и Хотел Хеброс, Пловдив.

Носители на Сребърна марка са: Арт Хотел, София, Хотел Бакхус, с. Шипково, Семеен хотел Бялата къща, с. Ковачевица, Вила Десислава, Трещеник, Етнографски комплекс „Златоград”, Златоград, Хотел Извора, Арбанаси, Хотел Исмена, Девин, Хотелски комплекс Ичера, с Ичера, Къща за гости „Йовчевата къща”, Елена, Хотел Моравско село, м. Предела, Хотел Петко Таковата къща, Смолян, Скотис Бутик Хотел, София, Хотел Тринити, Несебър и Хотел Уникато, Стара Загора.

Честта да носят бронзовата марка имат: хотел Агарта, Чепеларе, хотел Айван, Чепеларе, семеен хотел Алексиевата къща, с. Гургулят, хотел Боляри, Велико Търново, хотел Гела, с. Гела, хотел Глазне, Банско, хотел Кипарис, Смолян, вила Колор, с. Горно Трапе, хотел Кристал, Смолян, хотелски комплекс Лещен, с. Лещен, хотел Макрелов, Смолян, комплекс Млечен дом, с. Смилян, хотел Море, Созопол, къща за гости Пампоровата къща, Смолян, семеен хотел Скандалото, Априлци, хотел Тома, Сливен и хотел Ягодите, с. Ягода.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:26 | 07.09.22 г.
fallback