Фирма Грипс-ПВЦ е инвестирала над 200 000 евро само в производствената база на елхи, съобщиха на пресконференция Йонко и Любомир Земярски, управители на фирмата.
Създаденото през 1998 година Грипс-ПВЦ ООД развива четири основни дейности: продажба на външни винилни облицовки (сайдинг), производство на PVC фолиа за канцеларската индустрия и производство на хидроизолационни и PVC индустриални подове за складови бази, сметища и битови отпадъци, речни диги и водни басейни.
Грипс-ПВЦ в град Раковски освен това е и единствената фабрика за изкуствени елхи в България. В производството на елхи са заети 30 души (които правят около 1000 елхички дневно), а в цялата фирма – 70.
Изработването на елхички стартира миналата година, като тази година новост е жилковата елха – най-популярната и най-предпочитана в Централна Европа.
В изработката на елхите се използва фолио, което не съдържа олово или други вредни вещества, а техният заместител – силиций, което ги прави екологично чисти. Производството на изкуствени елхички отговаря на изискванията на ЕС за безопасност, уточниха от компанията.
Технологията за производство на елхите е канадска. Фабриката предлага 6 вида елхи в 7 размера, или общо 42 различни вида елхи. Направата на една елхичка, в зависимост от цвета, размерите, гъстотата на клончетата, дизайна и т.н., отнема между 3 и 60 минути, а цените варират от 3,5 до 140 лв. За индивидуални клиенти фабриката произвежда и цветни елхи – в оранжево, розово, бяло и електриково синьо. Фирмата е продала 25 000 елхички миналата година и очаква значително увеличение на продажбите тази Коледа.
„Най-търсеният модел миналата година беше зелена елха с бели връхчета, 1.50 метра висока“, сподели Йонко Земярски. „Очакваме тази Коледа хит да са жилковите елхички. Сега те са най-предпочитаният модел в Европа, понеже наподобяват естествените, имат много и различни връхчета. Последният крясък на модата в Европа и САЩ е елхите да се поставят обърнати с върха надолу, за да има повече място за подаръци. Друга тенденция е да се правят елхички в искрящо оранжево, розово и синьо, които не се нуждаят от допълнителна украса“, сподели любопитни факти Земярски.
От Грипс-ПВЦ предвиждат, че търсенето на изкуствени елхи у нас ще расте поради три основни причини. Първата е, че нерегламентираната доставка на естествени елхи е ограничена и няма безразборна сеч. Втората е, че все повече хора осъзнават предимствата на изкуствената пред естествената елха: когато купуваме изкуствено дръвче, опазваме природата, не губим излишно време и грижи в почистване, а и е по-евтино, защото едно дръвче може да се ползва няколко години. Третата причина, посочена от фирмата, е, че изкуствените елхи се предлагат на повече места: молове, супермаркети, хипермаркети, а не само на открити пазари.
Още от създаването си фирмата разработва и прилага програми за социална отговорност. Миналата година изкуствени елхички като подарък са получили българските медици в Либия, 5 детски градини и училища в град Раковски, общини и църкви в Пловдив и София. Организират се и тематични конкурси за написване на коледно послание, като посланията на победителите в конкурса придружават всяка от продаваните елхички.