IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

С 14% повече безалкохолни сме изпили през тримесечието

Очаква се годишното потребление на безалкохолни напитки да достигне 1,4 млрд. литра

11:02 | 31.10.06 г.
Автор - снимка
Създател
С 14% повече безалкохолни сме изпили през тримесечието

През третото тримесечие на 2006 г. общото потребление на безалкохолни напитки е нараснало с 14% до близо 400 млн. литра, става ясно от данни на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България. Увеличението за деветмесечието е със 130 млн. литра.

Отново с най-висок ръст - 19%, или 29 млн. литра повече, е потреблението на бутилирани води. За натуралните минерални води увеличението за деветте месеца е с 21%. За девет месеца консумацията на води в обществения сектор в галони от 19,4 литра е увеличена с 45%.

През тримесечието потреблението на напитки от групата на газираните, в сравнение със същия период на 2005 г., е увеличено със 7%, или с 13 млн. литра. За някои видове като напитки тип “колови” увеличението е 12%, за напитките тип “портокал” - 7%, за тип “лимонади” - 8%. Най-чувствително е увеличението при напитките тип “лайт” (кока кола и пепси кола) - 29%.

При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, пуншове, разтворими и разреждащи се, потреблението за тримесечието е нараснало с 11%, като групата на плодовите не газирани напитки продължава да е сред най-предпочитаните с ръст от 25% за деветмесечието.

Повишено е търсенето на натурални плодови сокове и нектари с 8%, което се равнява на близо 2 млн. литра в повече.

Продължава да расте броят на българските фирми, които предлагат студен чай и енергийни напитки. По-голямото разнообразие и по-атрактивните цени на продуктите е причина за скока в потреблението в сравнение с третото тримесечие на 2005 г. – 55% при студения чай и 51% в групата на спортни и енергийни напитки.

Консумацията на безалкохолни напитки през трето тримесечие и деветте месеца на годината дават основание 2006 г. да бъде поредната успешна за производители и търговци, смятат от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България. При тази динамика на потребление в края на годината консумацията на безалкохолни напитки може да надхвърли 1,4 млрд. литра, което би се равнявало на 15% ръст, а потреблението на глава от населението да нарасне от 157 на 181 литра.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:20 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още