Общинският съвет във Варна реши 5% от събираната туристическа такса да бъде отделяна за финансиране участието на общината в международни туристически борси и изложения, както и за реклама на туристически и културни обекти. Това да се приеме от туристическите фирми като подадена ръка и желание да се заработи заедно, като се създаде фонд за реклама на Варна и изграждане на съвместен интернет портал, каза зам.-председателят на съвета и областен координатор на НДСВ Снежана Донева.
Според председателя на Асоциацията на хотелиерите в КК "Златни пясъци" Гриша Фиданов е важно да се финансира участието на община Варна в туристическите изложения във Великобритания, Румъния, Германия и др., където варненският регион да бъде рекламиран като активно място за туризъм.
Той настоя и за спешни мерки за разширяване на пътя до курортния комплекс чрез изграждане на още едно осветено платно. Още през 2007-ма туристическият трафик може да бъде отбит от централната градска част, като по този начин се облекчи движението в центъра на града и се улесни достъпът до курорта, заяви Фиданов. За целта обаче трябва да се инвестират сериозни средства в инфраструктурата.
Кметът на Варна Кирил Йорданов подчерта, че все още не са събрани курортните такси и затова не могат да бъдат разпределени. "Ние държим едни от най-ниските такси в България - от три до осем пъти. Би следвало инициативите, които общината разгръща, да получават подкрепа от няколко страни и от няколко нива", каза зам.-председателят на Общинския съвет и председател на "Коалиция за Варна" д-р Янко Станев.
Гриша Фиданов прогнозира, че през 2007-ма значително ще се повиши броят на туристите, желаещи да посетят България през месеците април и май. Всички големи туристически фирми от варненския регион участват в международните туристически борси, но по-важно е да се рекламират не поотделно, а община Варна като цяло, подчерта още Фиданов.
По думите му, за да се превърне морската ни столица в символ на туризма, в страната ни е необходим и подходящ рекламен бюджет.
Свързани компании: