IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Моряшките синдикати искат повече гаранции за запазване дейността на БМФ

Синдикатите се опасяват от унищожаване на морския ни флот след приватизацията, както това стана в Румъния и Украйна

15:52 | 09.08.06 г.
Автор - снимка
Създател
Моряшките синдикати искат повече гаранции за запазване дейността на БМФ

Националният моряшки синдикат към "КТ "Подкрепа" одобрява стратегията за приватизация на Параходство БМФ, но иска засилване на гаранциите за запазване на дейността на дружеството след приватизацията. Това съобщи днес лидерът на синдиката Петър Стоянов, цитиран от Dnes.bg. В понеделник становището на синдиката ще бъде официално подготвено и изпратено до Министерството на транспорта.

Ще предложим в стратегията да се преосмисли водещата роля на чартьорите на корабите, каза още синдикалистът. Според него водеща роля при стопанисването на корабите трябва да има операторът, а не чартьорът.

Опасяваме се и от унищожаване на морския ни флот след приватизацията, както това стана в Румъния и Украйна, посочи Стоянов. Той обясни, че там флотовете са били продадени на гръцки корабособственици, които са пренесли дейността в Гърция, с което на практика са прекратили съществуването на флота.

Искаме приватизация на БМФ, но не на всяка цена, каза още синдикалистът. Ще настояваме освен да бъде запазена дейността, да се запази и участието 70 процента (на инвеститора) към 30 процента (на държавата). Освен това синдикатът ще иска и засилване на социалните гаранции след приватизацията.

Според Стоянов след продажбата на дружеството трябва да се запази плавателният състав и с предимство да се наемат български моряци. Съвместно корабособственикът и синдикатите трябва да регламентират режима на работа и на почивка, медицинското осигуряване, застраховки и други. Според синдикалистите един курс на моряците трябва да е шест месеца, а почивката – три.

Подкрепяме изваждането на Морския квалификационен център и кораба „Калиакра“ от активите на дружеството, каза още Стоянов. Според него „Калиакра“ трябва да бъде предоставена на морското училище. За фериботния комплекс той обясни, че според него могат да се приложат три варианта. Единият е продажбата му заедно с флота, вторият - обособяването му в отделна единица и концесионирането му, а последният - обособяване в отделна самостоятелна единица към транспортното министерство.

Свързани компании:

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:45 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още